Petra idén iskolás lesz!Várjuk is,meg nem is..Nekem is ambivalens érzéseim vannak a dologgal kapcsolatban.Mint illetékes ,ezen ágazatban dolgozó tudom,hogy a teljesítmény helyzet,a kötelező jelleg,a néha fárasztó feladatok,az elvárások,meg sok más dolog mennyire terhelik meg a gyerekek testét,lelkét.Azt is tudom,hogy mennyi örömmel jár,amikor megtanulnak ezt azt,és dicséretet kapnak.Új barátokat,élményeket szereznek.
Ez a civilizált életünk rendje,iskolába kerülünk 6-7 évesen.
Készülünk rá sokféle mód..lelkileg,meg anya által "nyúzva"is.
Hogyan is tesszük?
Íme egy példa.(Ateszka is aktív,lelkes résztvevő,így többes a szám.
-Térbeli,időbeli tájékozódás
*Hét napjainak felsorolása(szerialitás) Napszakok.
*Térben -Legyetek az asztal előtt!Legyetek az asztal mögött! (alatt,jobb oldalán,bal oldalán)
-Irányok,testséma
*Emeljétek a jobb kezeteket,bal kezeteket!
*Fogd meg a jobb kezeddel a bal füled(Test középvonalának átlépése.)
*Testrészek megmutatása( Általában nehezebb a gyerekeknek a csukló,boka,csípő,tarkó.)
-Tükörjáték:Egymáson mutatjuk a testrészeket.
-Hangok képzésének vizuális megfigyelése
*Figyeljétek a számat,melyik hangot mutatom?(magánhangzók)
-Hangok képzésének megfigyelése(msh.)
*Tedd a kezed a torkodhoz! Melyik hang morog?(zöngés,zöngétlen megfigyeltetése)
-Hanganalízis,szótagolás
*Melyik családtag nevét mondom?(Magánhangzókkal, pl. á-a-i e-a=Páczai Petra)
*Tapsold le a nevedet!
-Vizuális memória,emlékezet
Memória játék képeit felhasználva soralkotás.A képeket egyenként végigmondjuk,majd egyenként felfordítjuk,és azt emlékezetből kell megnevezni.Végül az egész sort felfordítjuk.Tanulási folyamat is zajlik.
Közös játék a memóriakártyákkal.(Amennyiben Szabi nem szedi fel őket.)
Jelenleg ezen feladatokkal nyúzom a gyermekeim,akik imádják ezt! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése