Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. augusztus 7., péntek

Szabiról

Olyan hiányérzetem van.Azért,mert Szabi talán az,aki a három gyermekem közül a legtöbbet változik.Napról-napra ügyesebb,okosabb,kommunikatívabb stb..
Igen,azt is elhatároztam,hogy havonta,a fordulók alkalmával írok róla,de a legutóbbin nem is voltunk itthon.
A táplálódásáról is írtam,de aztán egy ideje elmaradtam vele,talán a szopi befejezése kapcsán..ki tudja.
Nos,akkor pár szó a legényről.
Táplálkozik rendesen.Nem tudom megmérni,mert a babamérleget eladtam,a felnőtt meg lemerült.Azon ült utoljára,és akkor 11 kg volt.Elég nehéz a feneke.
Tejet még nem iszik.Rántás,habarás kapcsán kapott már véletlen tejet(elfelejtettem),de inni babatejet iszik.Leginkább a DM-es fajtát.Nekünk bevált,az ára jó,és az összetevői is kb. ugyanazok,mint a többi ilyen terméké.Ráadásul nagy betűkkel rajta áll,hogy BIO!
Ebből este fogyaszt a kislurkó,úgy 2 dl-t átlagban.Volt ennél jóval több is,de néha nem is kéri.
Reggel tejpépet eszik.Kínáljuk kenyér,és felvágott darabokkal is,de leginkább szétdobálja őket.Jó,eszik belőle,de nem nevezném mennyiségnek.Ez aggaszt is,mert kutakodásaim alapján a bölcsiben kenyeret kapnak reggelire.Itt újabb kérdés is felmerül,hogy ugyan mit isznak hozzá...?Gondolom tejet.Na ja,de én azt 2 éves korig nem akartam adni.(Itt jönnek kérem a bölcsis parák,melyek egy másik bejegyzés témái lesznek..)Nos,lehet,hogy a számításaimat áthúzzák azon bizonyos intézményes keretek.
Délelőtt joghurtot kap általában.Ebéd manapság az,amit mi eszünk,enyhén pépesített formában.Ma pl. bableves.Ezt most evett először.Bátran nekivágtam,miután a múlt héten sárgaborsó főzeléket is evett.Semmi baja nem lett,sőt ízlett neki.
A spenót is bejövős ,mióta a nyaraláson ismét odakínáltam neki.
Délután gyümit eszik,és este jöhet a péksütemény dobálása,felvágott kenése+babatej.
Így fest most az evészet nálunk.Ez várhatóan pár héten belül változni fog,reméljük nem jelent majd gondot!

Fogacskák!Bevallom ebben sosem voltam profi.A két nagy babakönyvében is csak az első fogacskák vannak feljegyezve.Aztán a többedik fog már csak közelítő dátummal,és legvégül a nagy hiányosságok.Nem tudom miért nem megy ez nekem.
Mindenesetre most újabb fogacska bújt elő alul,bal oldalon a 2-es.Pici hiszti övezte érkezését.
Mozgás...Felfedező jellegű.Amennyiben előlem kell az utcán elszaladni,hát nagyon gyors tempóra képes a kisöreg.Mindenhova felmászik.Egyik nap felmászott a forgószékre.Én meg csak figyeltem,hogy ugyan hová megy..Tovább kérem!Fel az asztalra,pontosan a klaviatúrára. Onnan meg tovább ment volna a számítógép házára,amit az asztalon tartunk,de ebben megakadályoztam.

Mindent nyomkod,főleg azt,ami elektromos.
A mobiltelefonokat imádja.Füléhez teszi,hallózik,és hablagyol bele,pont,mintha beszélne.Még kuncog is néha.Vajhon kitől látta? A távirányítókkal szintúgy tesz,bár ezeket a felmosóvödörbe is szívesen beledobná,ha hagynánk.

A különböző dolgok megmutogatásában(gondolok itt pl. a testrészekre) nem túl profi,talán ezt nem gyakoroljuk annyit.(Ejnye ped. anya!)
Amint földre kerül valamelyikünk,legyen az felnőtt,vagy gyermek..Szabi azonnal jön,és a pelenkás fenekével ráül az illető fejére.Ezt tette a nyaralás idején is,én meg magyarázkodom,hogy miért nem barnultam le eléggé.Ilyenkor ugrál is egy párat,ami igazán kellemes élmény.Nem tudom mit akar ezzel kifejezni!?Talán,hogy ő a domináns a kapcsolatban? :)
Hajakat imád tépni.Én csak ordítok,a gyerekek viszonozzák is.Elég jól megnőtt a haja,így kap rendesen.Ez nyilván nem tetszik neki,de az összefüggést se érti szerintem pontosan,így totál zokon veszi azt,hogy az ő haját húzzák,amikor ő szó szerint tépi másokét.
Sokat ért abból,amit beszélünk,és sok apróbb utasítást végrehajt.Remekül jelzi,hogy mikor éhes.Odaáll az etetőszékhez,és mondogatja,hogy "AMMA"!
Vannak szavai,amik már rég a szókészletének részei,de az utóbbi időben lassabban bővül a készlet újabb szavakkal.A hinta-palintát még mindig tök jól énekli.Amikor azt mondja "APUTIJA",akkor el kell olvadni.
Éjjel alszik,egyszer sem kel fel.Magától,szépen elalszik.Letesszük az ágyába,és a kispárna csücsijét rágcsikálva elaltatja magát.Délelőtt,és délután is alszik egyet,de ez is változni fog hamarosan.
A lábbal hajtós kütyüket felfedezte már,és halad is velük.
Imád pakolni,rámolni,rombolni.
Pelenkázni,öltöztetni kész rémálom.Sír,vonaglik,elfordul,menekül.Lassan röptében tesszük tisztába.Hja,régen olyan kis nyugis volt..tudtam én,hogy egy szunnyadó tűzhányó!
Mellesleg igazi férfi,mert tökéletesen berreg,amikor kisautóról van szó.Tologatja,nézegeti,berregteti.Nem tudom,tán már az anyatejjel szívják magukba,mert ebben Ati is hamar profi volt.
A tesókat imádja,és azok is őt.Ma majdnem lehuppant a kanapéról,de a 4 éves bátyókája elkapta.Olyan óvatosan fogta meg Ati,és tette le a pici lábakat a földre,közben fújt is egy nagyot ijedtében,és megkönnyebbülésében..Gyorsan reagált,azonnal utána kapott,ösztönösen,gyorsan,ügyesen.Csodás érzés volt látni.Nagyon megdicsértem Atikát!
Petrára meg egyenesen áhítattal néz Szabi..rögtön utána persze a haját tépi.
Ami hatalmas változás,az az,hogy rengeteg alkalommal fejezi ki a szeretetét.Megölel,úgy igazán,puszikat nyom le,bújik.Ma átölelte a két nagytesót,azok legnagyobb örömére.
Ez amolyan összevisszaság tehát Szabiról,meg a gyerekekről.Apróságokkal,érzésekkel,meg egy közel 15 hónapos kis csodával!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése