Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. augusztus 10., hétfő

Bölcsis szülői

Lassan bele is jövök én ebbe a szülői értekezlet témába(???????)Valahogy persze más így,hogy az ember nem maga tartja,hanem neki szól.Egészen más..
A bölcsi,és az ovi,ahová a srácok járnak/tak,nagyjából egy épületnek számít.Így fordulhatott elő,hogy az ovi tornatermében találtam magam,mint bölcsis szülői helyszíne.Egyből rám rohant ezer emlék.Amikor Petra,meg Ati itt farsangozott,meg amikor RSG bemutatóra jöttünk stb..Olyan klassz volt azért,hogy a két nagy együtt járt,egy helyre.Ráadásul tényleg elégedett voltam/vagyok az ovival.Annyira kis családias ,klassz..Tele vagyok vele kapcsolatosan,a gyerekeim élményeivel..
Visszatérve tehát...A sógornőmmel,és Krisztivel a szomszédból mentem el a szülőire,míg a bátyám 5 gyerekes Apává avanzsált elő..(Hála neki!)Rögtön kiszúrtam a jelenlévők közt Petruska tanítónénijét is,ő szintén zenész,bölcsikezdő kisgyermekes.
Először a vezetőnő beszélt röviden,majd beosztotta a gyerekeket,és a gondozónőket követve a termekbe tértünk.Néha totális tudathasadást éltem meg,szinte hihetetlen,hogy Szabász szülőije volt,és ő ugye nemrég született.
A mi gondozónőnk az intézmény vezető helyettese.Egyébként ketten lesznek majd, délelőtt-délutáni váltásban.
A gyerekek vegyes korosztály,de zömében Szabi korú,egy-másfél éves manókák.
Szabi a DOB jelet kapta,itt nem lehetett választani,adott mód kaptuk amit.
Sok infó ömlött rám,és néha csak kamilláztam. Jó lenne,ha asztalnál ülve,fegyelmezetten étkeznének.Segítenek persze,kétkanalas módszerrel.Egy a gyereknél,egy a gondozónál.Na,meg amennyi idő jut 18 gyerek mellett egyedül..
Jó-jó ,nem vagyunk(már) amolyan kergetőzve etetős család.A gyerekek nyilván asztalnál ülnek itthon is,de Szabi még az etetőszékből is szeretne meglógni,és igencsak ráfér még a biztonsági öv.Egyedül enni..meg ..hát..
Reggel valóban kenyérke van,és tejcsike,bár felvetettem babatejes ötletemet,és mások is szóvá tették,hogy még nem adnak tejet,és nem is szeretnék..Majd a családlátogatáson megbeszéljük.O.K.
A gyerekek fektetőkön,kis heverőkön alszanak,max.3 rácsos ágyat tudnak betenni.Szabi nincs benne a 3 legkisebb gyermek létszámában,ergo nem őt fogják rácsosba fektetni.Ismét hatalmas kérdőjel???Sosem aludt még rácsoson kívül,félek el is sétál,ha lehet.
Hát????Elég bizonytalan voltam már itt,pedig még hátra volt a leves feketéje.
Jó,előbb a jót!Elvihetem,ha épp délután nem dolgozom,ebben rugalmasak.Reggel is lehet később,egészen 10 óráig vinni.
No,a beszoktatás módja lett a feketéje..
Mi szeptember 28-án kezdenénk szoktatni!(?)Ezen döbbentem nagyot.Kettesével szoknak be,szeptember elsejétől.HETENTE kettő gyerek!(????)
Próbáltam kommunikálni,hogy én lenni pedagógus néni,és ezen típusú anyukáknak tudtommal augusztusban szokták engedni a szoktatás megkezdését,lévén anyunak csak nyáron,csak a nyári szünetben van szabija.Azt hiszem gondozónéni nem igazán értett meg,vagy túl sok felé figyelt,de nem mutatott különösebb együttműködést.Augusztusban nincs szoktatás punktum!
Utóbb a sógornőmmel,a szomszéd (pedagógus) Krisztivel,és Petrus tanítónénijével is beszéltem,és láss csodát,szinte mindenki már a héten elkezdi a szoktatást,de feltétlenül augusztusban.Minek okán?Pedagógus mivoltuk okán.
No ,ezen aztán ki is akadtam.Épp az utcán beszélgettem a tanítónénivel,mikor is felbukkant a gondozónénik.Kérdeztem is tőle,hogy akkor mi van a pedagógus gyerekekkel.
Erre ő,hogy azon szülők már dolgoznak.Mondom neki,hogy én is..Mégis hajthatatlan volt.Azóta felmerült bennem,hogy tán elbeszéltünk egymás mellett,és nem értette,hogy én is dolgozom szeptembertől. Mégpedig mint pedagógus..
Nem tudom,hogy a főnökömnek mennyire tetszene,ha szeptember végén bejelenteném,hogy én ugyan most kettő hétig a bölcsődébe kívánom szoktatni a gyermekemet,így a fejlesztő foglalkozások helyszínéül inkább a bölcsődét választom...?Sejtésem szerint semennyire.
Másrészről hová tegyem addig?Azért adtam, bölcsibe,hogy ezen gondunk megoldódjon,és mégsem..?Jó,rögtön felhívtam Mónit,aki megnyugtatott,hogy amennyiben a tanfolyam,amelyre jelentkezett csak később kezdődik,úgy szívesen vigyáz Szabira.No,és ha előbb kezdődik a tanfolyam?
A gondozónéni javasolta,hogy a nagymama vigyázzon a picire addig..Igen,ha ezt meg tudnám oldani,úgy nem is adnám ugye bölcsibe.
Szép,vagy sem,én holnap felhívom a bölcsi helyettest,aki ugye maga a gondozónő.Tisztázom vele,hogy most félre értettük-é egymást,avagy sem..
Azt hiszem nem átallom még a vezetőt is felhívni,hisz épp ő mondta,hogy a ped. gyerekek előnyt élvezzen a beszoktatás során.
Na..summa-summája ...fázom az egésztől.Eleve fáztam is.
Nekem nagyon nehéz beadni,de ugye januárban hoztam egy döntést,amit máig nem bánok,de a döntés hozott magával következményeket.
Olyan munkahelyem nem sok akadna,mint itt.Közel van,én osztom be a munkarendem,és aktívan heti 21 órát vagyok távol.Szeretem amit csinálok,és 5 percre vagyok a bölcsitől,ovitól,sulitól.Az életünket tova lendített,mert felfrissültem kicsit,újra felnőttek közt is vagyok,és azt csinálom,amit szeretek.Mellette maradt időm a gyerekeimre.
Jó volt,mert jó helyen tudtam Szabit.Ez viszont nem végleges megoldás volt,mert Móni sem marad otthon örökké.
Nem is értem!Vannak csoportok,ahol lehet augusztusban szoktatni,én meg kikaptam azt az egyet,ahol nem lehet?Mindig bele kell nyúlnom a jóba..na.
Nem mondom,hogy megnyugodtam,de talán holnap,vagy sem..
Én kis DOBOSKÁM,a nagy bölcsődés! :(((((

1 megjegyzés:

  1. Én is előre szűkölök a bölcsis beszoktatástól. Ezer éve mondogatom, hogy 2010 januártól bölcsis Karcsikám. Csak remélem, hogy ez a melóhelyemen nem úgy csapódott le, hogy 2010 januártól dolgozom is...

    Jobbulást családilag a tegnapi hasmarshoz!

    VálaszTörlés