Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. augusztus 2., vasárnap

A háznak tartása..mint olyan..

A nagycsaládos létnek rengeteg szépsége, és néha nehézsége is akad.
Az ember többet aggódik,többet rohangál,többet tanakodik..többet..többet,és többet,minden gyermek érkezésével.A megosztott figyelem kapacitása az egekbe nő.A memóriáé szintén.(bár néha mindkettő bekrepál..)Mindezek mellet,vagy ezekkel együtt gyönyörű eme létezés.
De..
A házimunka,mint olyan,szintén minden gyermek érkezésével növekedő tendenciát mutat.
Jó barátom,és lakótársam pedantéria,akit még Anyukámtól örököltem magam mellé.Párszor hosszas beszélgetésbe fogtam vele.Mégsem kell ugye nekem a két nagyobbacska,és az egészen picinyke,pár hónapos mellett naponta porszívózni,és port törölni.Néhány repkedő porcicát is el tudtam már viselni,büszkén felcsapott fejjel fordultam más irányba,és nem kaptam kezem végére a porszívót.NEM..
Ezt az értékes időt inkább a gyerekekkel töltöm!
Na ja!Aztán a picinyke,pár hónapos úgy döntött mobilizálódik,és valami érthetetlen okból a porcicákat is étkezésre alkalmas dologgá nyilvánította.Sőt,minden apróbb,a földön szabadon heverő tárggyal kapcsolatban így határozott.A porszívó tehát ismét szerves lakásdísszé avanzsált elő.
A mosás kérem...Hát az minden nap divat minálunk.A mosógép enyhén csapágyassá vált az utóbbi időben,így a környék hallja,hogy a sokgyerekes már megint mos.(afrikai törzsek számolnak emeképp:1-2-sok)Két szárítót,és néha a kerítések minden centijét kihasználva teregetünk.Na jó,oda csak a srácok által vizezett plédeket,takarókat.Mindezt utóbb,szárazon le is kell szedni.Minimum egy óra..Válogatom,melyik vasalós,melyik nem.Régen épp csak nem,a boxer alsókat is vasaló alá fektettem.Ma már egyre több azon holmi,amit pici rángatás,és alaposabb hajtogatás után szekrénybe helyezek.Ennek ellenére is,embermagas halom vár sokszor rám.Vasalnék én,bár utálom. Mikor?Gyakran napokig sem.Mini terrorista leledzik a lakásban,aki vagy a vasalót kívánja tapintás által is megismerni,vagy a zsinórt rángatni,de minimum ledobálni amit már kivasaltam,és összehajtottam.Marad az éjszaka,vagy a délutáni alvás,amit sosem egy időben hajtanak végre.Vasalás helyett pedig foglalkozás van nyilván.
Mindemellett ennyi éhes szájnak bizony főzni is kell,azután etetni,mosogatni.Edényt elpakolni stb..A napokban kezdtem sztrájkba,mégpedig egy mosogatógép megvásárlását céloztam meg a tevékenységgel.Legalább ez,bár mosogatni kivételesen szeretek,viszont sok időt visz el az is.Vasalógépet miért nem talál fel senki?
Pakolás..kérem.smafu.Egész nap csinálom.Jártomban,keltemben dobok ide-oda valamit.Játékot kisbugyit,férfizoknit,ami épp utamba kerül.Rendszeretet terén mondhatni már most 4 gyerekem van,bár egyik idősebb ,mint én.Férfi,az Isten adta!Szavam nem lehet,segít,csak pakolni,azt ne kelljen.
Akkor ott vannak a gyermeki segítségek is.Atika igazán segítőkész.Rögtön észreveszi,ha cselekedni kell,és jön.Más kérdés,hogy a segítségét sokszor több feladat követi,mint annak előtte,de mégis igen hálás vagyok néki,és bátorítom.(néha a mélyhűtőből áramlik patakokban a csokifagyi,mert az ajtó nyitva maradt a behelyezés után,így a cucc elolvadt.Apró ujjak meg a fedőt is lepattintották berakás közben..Felnőtt ember miért nem nézett ugye utána..)
Akkor még a kertről nem is beszéltem.Zsebkendőnyi ugyan,de szenvedélyesen szeretem csinálgatni.A szépségéhez viszont locsolni,metszeni,gazolni kell.Locsolni gyakorta éjjel,mert a srácok estig kint rohangálnak.
Mindebből jól kivehető,hogy a háznak tartása(forrás:r-v-timea) nem épp kedvenc időtöltésem.Egyrészt hálátlan dolog,soha nincs vége,és ma már az elejére sem emlékszem.
Rengeteg időt elvesz,bár már kurtítom,de amit muszáj,azt muszáj.
Nos, jótündér keresztanyám nincs,de házimunka varázslatos megoldása kívánságom lenne!
(Ja,igen!most véletlenül egyszerre alszik mind,és nézd a lusta,mást csinálós,időhúzós fajtáját!Itt ülök a gép előtt! :) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése