Mozgásfejlődés:
15-18 hónap:
- Biztosan jár,oldalra,és hátrafelé,felmászik a lépcsőn,Montessori torony korongjait felrakja(rendszer nélkül)
Szabinál rendben.Hátrafelé még nem jár.
Interperszonális kapcsolatok:
15-18 hónap:
Szeretete jeléül felnőtthöz simul,játékait a másik gyereknek adja.
Így igaz!
Beszédfejlődés:
15-18 hónap:
Egyszavas mondatok
Intenzív szókincsgyarapodás.
A megértett szavak száma rohamosan nő.
Egyszerű szóbeli utasításokat gesztus nélkül is megért.
Hol kérdésre tekintetével megkeresi a tárgyat,majd megmutatja a tárgyat.
Rendben.
Fogás fejlődése:
9.hónap-alsó mutató ujj fogás
12.hónap Mutatóujj fogás
12. hónap felső mutató ujj fogás
Így történik.
Szenzomotoros intelligencia:
15-18 hónap.
Kulcsot a zárból kiszedi az üvegbe beteszi,az üvegbe tett pasztillát könnyen visszaszerzi. Kettősen lefedett (párna alá tett,majd takaróval lefedett)tárgyat megtalál.
Tárgyat bot segítségével megszerez.
Bot helyett Petra furulyáját használja.Üveg a vizsgálati szituációban adott tárgy.Manipulál kisebb dobozokkal,betesz-kivesz tárgyakat.Üveggel is menne.
Viselkedés építőkockával:
15-18 hónap:
Három kockát egymásra tesz.
Üreges kockával:
Egymásba tudja helyezni.
Épít,és romból pár kockával.Összeilleszthető kockákkal is elboldogul,kevésbé érdekli.
Papír-ceruzahasználat:
12-18 hónap.
Utánozza a firkát. Átmenetileg helyesen használja a ceruzát. Figyelmét futólag a készített vonalakra fordítja. Firka közben lemegy a lapról.
Ő az első gyerekünk,aki a falakat sem kíméli.látta az anyukájától,mert az vonalakkal jelöli a falon,hogy ki mekkora.Szabi remekül utánozza ezt.
Lapról leszaladva a dohányzóasztalon is nyomot hagy.
Önálló táplálkozás:
15-18 hónap:
A poharat a szájához emeli és jól iszik.
Az üres poharat az anyjának nyújtja.
Ha nincs ott,hogy elvegye,sokszor ledobja.
Kanállal:
Fogja a kanalat ,és beledugja az ételbe. Hiányosan tölti meg. Amikor a kanalat a szájához viszi,hajlamos arra,hogy előbb fordítsa meg,mint betenné a szájába.
Csak önállóan hajlandó enni.Etetési szándéknak ellenáll.A kanalat rendszerint előbb fordítja. :)
Figyelem:
Eldugott tárgyat megtalál. Szüleit ,testvéreit megismeri. Szívesen néz tükörbe,örül,ha saját vagy másvalaki tükörképét meglátja.
Élénken mozgolódik,mindenhol szívesen ott lenne. Figyeli a mozgó bábokat,a torony építését,élvezettel összedönti.
minden kis résbe belenyúl.
megpróbál felhúzható játékokat önállóan felhúzni,és működés közben megfigyelni. Nézegeti a képeket,szívesen lapoz képes könyvet.
Személyt valamiről felismer.
Mosógép a kedvence!
Apát a kulcsról!Végre hazaérkezett!
Emlékezet:
Különböző eseményekre hosszabb ideig emlékszik. Utánzó mozgásokkal idézi fel a távol lévő ember viselkedését.
Ateszt talán a rombolással idézi fel? :)
Játék:
Megvan a kedvenc babája.
Szülőkkel szívesen labdázik.
Működés közben figyeli a dolgokat,játékokat.
Egyedül tornyot épít.
Nagyjából hasonló korúak társaságában függetlenül játszik,anélkül,hogy ellentéteket teremtene.
Tevékenysége individuális,mint együttműködő.
Megvan a kedvenc párnája,macija.ezeket viszi magával.
Szociális kapcsolatokban,kooperatív tevékenységekben korát meghaladja..Keresi az együttműködést.Talán a több,nagyobb testvér hatása.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése