Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. december 21., hétfő

Forduló..Térdenállva

Szabi tegnap volt 19 hónapos.
Szerencsére nem hányt többet eme szép napon,sőt az azt követő main sem!Köhögni köhög.Enni szépen evett.
Nem írok róla hosszas jellemzést,pár szösszenet a bölcsis,decemberi jellemzésből..Néha megmosolyogtam,néha elgondolkodtatott.
"Szabolcs jól érzi magát a bölcsődében. Hosszabb távollét után is szívesen jön.Egész nap tevékeny,úgy 11:15 felé már nagyon fáradt,mereven ül a szőnyegen,és nagyokat pislog."
Jó vicc,olyankor már én is nagyon fáradt szoktam lenni.Látom magam előtt azt az arckifejezését!Mégis csak hatkor kel.Az remek,hogy jól érzi magát!
"Mostanában nagyon verekszik,társai játékát elveszi,ruhájukat cibálja,rájuk mászik."
Pont,mint Atival.Társai játékát elveszi?Melyik 19 hónapos nem cselekszik így?
"Tiltást nem érti,vagy nem akarja érteni.a tevékenységet csak akkor hagyja abba,ha oda megyünk hozzá és eltereljük társától."
Szerintem ez sem különös egy 19 hónapos esetében,bár valószínűleg elfogult vagyok.A tiltást tapasztalatom szerint gyakorta még 7-8-9-10 évesen sem mindig értik,vagy akarják érteni a gyerekek.Szabi érti a tiltást,én úgy látom,főleg amikor huncutul belevigyorog a tiltás kapcsán az arcomba,majd azért is nekimegy a dolognak.Ezalatt mindvégig tartja velem a szemkontaktust.Szinte azt kérdi a szemeivel,hogy látom-e mit csinál..Épp így cselekedett tegnap is,amikor juszt is a földhöz vágta a tányér gulyáslevest.Kérem jelentkezzen,akinek gyermeke tökéletesen érti a tiltást!Úgy majd igyekszem elkeseredni az enyém miatt! :) Nyilván a 19 hónap környéki csemetékre gondolok.
"Bili használata ellen hevesen tiltakozik."
Nem aggódom emiatt.Van ugyan bili itthon.A nagyoknak is volt már ilyenkor.Rá is ültek,kapott is hangsúlyt a dolog.Aztán két és fél évesen,szinte napra pontosan ugyan akkor lettek szobatiszták mindketten,de akkor rögtön ágytiszták is voltak.Többet baleset se nagyon fordult elő,csak betegség esetén.Én nem erőltettem ezt,úgy voltam vele,hogy amikor érettek erre,maguktól is használják.Így is lett.Az éjszakai peluselhagyást spec. mindketten maguk kérték.
Szabi leginkább a fogkeféket dobálná a bilibe,ami szinte steril,mert rég nem használja már senki,és még nem használja ő.Tiltakozik?Ám legyen..Majd nem fog!

Nos,ilyen az én pici csemetém a gondozónénik mondatai alapján.Én ebből azt szűröm le magunknak,hogy nagy vonalakban pont olyan,amilyennek lenni kell egy ennyi idős kisfiúnak,megspékelve a nagy testvérektől kapott mintákkal,lásd birkózás.(Elfogult anya.)

Este letérdeltem,hogy megpusziljam Petrust,és ölelkezzünk egy picit.Ekkor vettem észre,hogy térdelve épp olyan magas vagyok,mint most ő.Milyen furcsa gondolat!Körülnéztem ebből a pozícióból,milyen is így a világ.Mit láthat az én kislányom,és mekkorának érzi magát?
Egyszer hallottam,hogy a bordűr azért jó a gyerekszobákban,mert akkor azt a vonalat látják a gyerekek közelebbről,nem a plafon az első határ.Így nem is érzik magukat annyira "kicsinek," kvázi növeli a biztonságérzetüket.Így térdelve,nézelődve valahol értettem a gondolatmenet lényegét.
Olyan furcsa kérdés,hogy mit tapasztal egy kisgyerek a világból.Napi szinten azt"feltételezzük",hogy a tapasztalatai hasonlóak a mieinkhez.Gyakorlatban nem mindig képzeljük a helyükbe magunkat.Nem bonyolult dolgokra gondolva,elég példának csak ez..a méret!Úgy gondoljuk talán,hogy azon impulzusok,ingerek jutnak el hozzájuk is,ami hozzánk.Aztán kipróbálva azt,hogy milyen kicsik is ők..Hát már ez eleve sok különbséget jelent.Akkor még nem is gondoltam bele,hogy Szabi mit láthat,és érezhet a maga 81 centijével.Érdekes elképzelni!
Mára ezek a gondolatok jutottak.Megyek,bekeverem a mézeskalács tésztáját,pihenjen holnapig! :)
(Legalább az pihenjen,ha már én éjszakánként sosem..)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése