Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. március 16., hétfő

Jancsi bohóc

Amikor kislány voltam ,volt nekem egy csodálatos nagymamám.Anyukám édesanyja volt,picike,törékeny asszony ,sok mindenen keresztül ment életében.Hódmezővásárhelyen laktak nagyapámmal.Nyaranta hosszú heteket töltöttünk náluk.Csodás emlékek ezek.Ott tanultam meg 5 évesen úszni,mert a mi lakóhelyünkön nem volt strand,uszoda.A mama vitt minket úszótanfolyamra.
Voltak csodás játszóterek,ahol a mászóka egy hajót formált,és krokodil alakja volt a hintának.Akkor még a régi rend uralkodott,így sorra épültek az új lakótelepek,új játszóterekkel,amik engem elvarázsoltak.
Voltam aztán beteg is a mamánál.Emlékszem,amikor a fülem begyulladt a víztől,szegény lelkesen melegítette a sót.Később meg náluk lettem rózsahimlős is.Azt se tudta hogyan járjon a kedvembe.
Emlékszem még a pici szobára,amit külön az unokáknak rendeztek be.Apró konyhájából mindig friss sütemény illata áradt.Olyan biztonságban voltam ott.Értünk bármit megtett volna a mama,aki máig a szívemben él.Sajnos jópár éve már,hogy csak a szívemben..
Emlékszem,hogy akkor is gondolt ránk,amikor épp nem nála voltunk.Sütött egy csomó sütit(hókifliben,meg sós percben egyszerűen verhetetlen volt)és postára adta az unokáknak.
Történt egyszer,hogy én rongybabára vágytam,de anyukám talán drágának tartotta a kiszemelt példányt.Akkor is érkezett hozzánk egy csomag,benne Jancsi bohóccal.
Mama varrt nekem egy bohócot,olyan igaz rongybabát.Elment a bolt kirakatához,ahol az eredetit láttam,és onnan lemásolta.Amikor a csomagot kinyitottuk ez a bohóc mosolygott rám.Hihetetlenül örültem neki.
Jancsi máig megvan.Jött velem a felnőttkorba is.
Manapság új gazdája akadt,aki örömmel öleli alvás közben magához,sőt az oviba is magával viszi.
Engem meg a hideg is kiráz,mert az én mamám egy kislánynak készítette lelkesen,és ma a kislány kislánya játszik vele.Sosem találkoztak ŐK,de a szívemben a legfontosabb helyeket foglalták/ják el a múltban,és a jelenben.Az érzés,hogy a nemzedékek mégis találkoznak így,és az érzelmek energiája nem vész el,hanem inkább tovább adódik..igazán csodálatos!


2 megjegyzés: