Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. november 20., péntek

Kálváriánk... na meg a H1N1

Hosszú lesz,de tanulságos.
Kifejtős,elemzős,gondolatfűzős,felháborodós..stb..

Hétfőn kezdődött.Reggel Szabolcs két korty kakaó után sugárban hányt.Kicsit később ismét kérte,én balga adtam is.Újabb fuldoklás,köhögés,sugárhányás.Anyai mivoltom romokban,mert magamat is nehezen tartottam.Valahogy elvittük azért a nagyokat az intézményekbe,majd betértünk Szabival a nev. tanácsadóba,hogy leadjam az értesítendő gyerekek listáját az adminisztrátornak.Felhívtam 3 óvodát,hogy nem megyek.Ezután hazatértünk.Szabolcs sírt,vonaglott,lázasodott.Felhívtam a gyerekorvost,hogy jöjjön ki,mert beteg vagyok,így nem tudom egykönnyen bevinni a gyereket.Nem jön,mert nem lesznek sokan délután ,és vigyem be.Délután kettőtől kérhetek is időpontot,mondta.Lázcsillapítás után lefektettem a totál bágyadt,elesett gyereket,és magam is mellé roskadtam.Épp csak megpihentem,mikor csengett a telefon.Óvóbácsi.Atesz hisztérikusan ordít,vonaglik,hogy fáj a háta.No,mit is tegyek?Szabi épp csak elaludt..Mindenki dolgozik,bátyám,sógornőm,apjuk,sőt az egész utca..Szegény Annus,végül őt kértem meg,és rögtön el is indult,holott Marci sem volt jól.
Ati hazaérve kicsit megnyugodott,aztán a hasát is fájlalta,sírt.Épp megjött az apjuk.
Háromnegyed kettő volt,amikor hívtam a gyerekrendelőt.Foglalat volt,legalább 10 percig.(Csak a rendelés kezdetétől lehet időpontot kérni,ami eleve ellentmondás szerintem..)Mire felvették, az összes időpont elfogyott.Kérdeztem én,hogy ez miképp lehetséges,mert ugye még csak most lehetett hívni..Hja kérem,hát ők múlt hét csütörtökön,pénteken kiadtak jó pár időpontot a visszarendelt,kontrollos gyerekeknek.Azt hittem rosszul hallok,hogy a gyógyulófélben lévő gyereket veszik előre,és nem az akut,lázas,fájdalmakkal küszködőt. Ennek hangot is adtam.Mégis meddig várjak ott egy alig ébreszthető picivel,órákat? Nem..nem..majd behívnak.
2 körül végül elindultunk,a két kisfiú,Apjuk,meg én.Én betértem a felnőtt rendelésre,Apa a fiúkkal a gyerek váróba.Ezren voltak,csomó köhögő ,beteg,nagy gyerek.Büdös volt,levegőtlenség,leszakadt bútorok.Igazai balkán.
A felnőttorvos végig sem hallgatott.(Jó szokása amúgy,de majd erre is kerítek sort..)Ráhallgatott a hátamra,és azonnal tüdőgyulladást kiáltott,meg azonnali mellkasröntgent,és egy méregerős gyógyszert.Így otthagytam a családot a váróban,(laza másfél órája vártak)és elmentem egy másik eü. intézménybe röntgenre.Kicsit felzaklatott a lehetőség,hogy tüdőgyuszim van.A röntgen előtt megdöbbentő,eddig nem tapasztalt sorok,kornyadó emberek.Sokára bejutottam.Mindenki épp amiatt jött,mint én.Hiába,a máskor felületesebb orvosok is félnek,hogy nehogy valami észrevétlen maradjon.Hívtam közben Apát,de még mindig vártak.Csodáltam,hogy nem borított még asztalt,ismerve hirtelen természetét.
Vártam a leletre,amikor is hívott Apa,hogy azonnal jöjjek,mert nagy a baj.Ati rosszul lett a váróban.Földre vetette magát,ordított,hogy nem kap levegőt,kapkodott,fájt a hasa.Apa természetesen berontott vele a rendelőbe.Akkor mindjárt sürgős lett a dolog.Ijedt doktornő,és védőnő.Tahypnoes,orrszárnyi légzést,és tüdőgyulladást állapított meg.(Ezt utóbb tudtam csak meg,mert Apa olyannyira zaklatott,mérges,ideges volt,hogy keveset fogott abból,amit neki mondtak.A papíron meg félreolvasta és a "szíves" vizsgálatból szívproblémára következtetett.Kapkodva,rápillantva,felületesen olvasott.) Annyira megrémültem,hogy otthagyva csapot-papot-leletet,magamat megtagadva,nyikorgó kerekekkel száguldottam ki a rendelő elől,és nagy sebességgel száguldottam haza,közben bömböltem,hogy a kisfiam szívbeteg.Borzalmas percek voltak..
Itthon aztán kissé megnyugodtam,amikor a kezembe kaptam a papírt,bár a csökkent légzéshang,tahypnoé,azért elég para volt..
Hihetetlen a természet.Előző este egy kirántott fiókot is alig bírta a helyére emelni,most pedig felkaptam a 20 kg-s gyereket a nagy táskával,nem is éreztem semmit,csak ,hogy rohannom kell.A bátyámék vigyáztak Petrára,és a picire,mi pedig elindultunk a Tűzoltóba.No,már ez is ijesztő volt,hogy miért épp ide küldtek.(Utóbb megtudtam,hogy ez a körzetes nekünk.)
Útközben felhívtam a védőnőt,aki asszisztált a vizsgálatnál.Ő súlyos tüdőgyulladást mondott és,hogy estére rosszabbodhat,és akkor biztosítani kell a légzését..stb..No,ezen ismét zokogni kezdtem,bár én tudom legjobban,hogy gyerek előtt sosem szabad.
Ateszka is sírt,mert itthon maradt az alvós cimbije,az oroszlánja.
Rögtön felvettek minket a pulmonológiai osztályra.Anyuka maradhat,a baba-mama szoba 5000/éjszaka,VIP szoba 7000/éjszaka.Amúgy ülhetek egy széken ingyen.Lázas betegen.Rendben.
Végül megkönyörültek,látván állapotomat,és adtak egy ágyat ingyen.
Vérvétel,anamnézis stb.A vérvételről ki akartak küldeni,nehogy elájuljon az anyuka.Épp csak ki nem nevettem őket,mondván,hogy a gyerekem szúrása nálam"rutin"sajnos,és ennél különb dolgokat is láttam én már,ismét sajnos.
A fizikális vizsgálat nem igazolta a doktornő állításait.A hallgatózási lelet is negatív volt.Lázas,kicsit érdes a légzése,de semmi vészesen komoly.Lázcsillapítás OK.
Miután kissé megnyugodtunk Apa hazajött az oroszlánért.
Este zuhanyozni indultam volna,de fenn,az osztályon nem lehet a szülőknek.Lent kérjem el a portástól a "közös " kulcsot,és menjek.Érdekes!Otthagytam a félig alvó Atit,és egy kis meleg víz reményében tértem a zuhanyzóba.Szerencsére nem kellett várni.Gyanús volt,hogy a portás szólt,engedjem jól ki..
Engedtem én ,vagy 20 percig,de jéghideg volt.Ez idő alatt teli is lett a zuhanytálca,a víz nem folyt le,ott állt benne.A baba-mama szobához lett volna fenn zuhanyzó is,meleg vízzel.Hiába,és nem fizetek elég TB-t,nem vagyok kellően erős pénzforrás,hogy nem fizetek a kilátásba helyezett egy hétért 35ezer forintot.Így nem is jár más,mint hideg víz,távol a gyerektől,aki fenn fekszik az osztályon.Bp. egy híres,speciális,súlyos betegekkel foglalkozó gyermekklinikáján..
A főépületből visszavezető folyosót úgy tettem meg,mint egy fagyosszent..és olybá jelképesnek láttam a folyosót,falain mosolygó Spongya Bobbok..mesefigurák.Hol is van az a szép haza,melynek szeretetére oly bőszen neveltek?
Atesz lázas ,levert volt két napig.Kizárólag lázcsillapítót kapott,mást nem,mert a vérleletek is vírusfertőzésre utaltak.Nincs mit tenni,várni.A vizitelő főorvos asszony közölte,hogy valszeg a H1N1 vírus,de a kórháznak nincs pénze minden leoltást kifizetni,mert gyerekenként 16ezer Ft,és nekik összesen van 50ezer erre.Emellé kusza mosoly is bujkált a szájzugában,talán zavarban volt saját mondatától is.Mondtam én,hogy nálunk olyan a családi előzmény,(kértem nézze meg az anamnézist)hogy jó lenne pontosan tudni,mégis mi ez.Főleg,hogy oltás előtt állna a gyerek..stb..Oltassam be akkor is,az a biztos!Még,ha lappang is benne!(?)
Nem értem én..Amivel egy világot riogatnak,buzdítanak,hogy oltasd ellene a gyerekedet,magadat..AZ lehet,hogy megfertőzte a családomat.Tudni szeretném,hogy így van-e,de ekkor már azt a választ kapom,hogy a dolog irreleváns,mindegy,hogy mely vírus,mert bármely őszi lehet.Irreleváns,mindegy,mert nincs rá pénz.Akkor kifizetem!
"Anyuka felesleges ,értse meg,mert ez is influenza!"
Na,akkor mit is gondoljak tehát?MIT IS?
Kimentem a Ferenc körútra.Berögzült rutin,vigyünk valami játékot a kicsinek.Százforintos boltot tudok ott jót,ahol játék is akad.Majdnem megfulladtam,míg kiértem,mert biza nehézlégzésem akadt nekem is.Amikor körülnéztem,újabb döbbenet.Csomó "idegenarcú",félelmetes ember,rohanó autók,siető,közönyös emberek.Zúgó forgalom.Elszoktam én ettől.Milyen jó,hogy már nem Bp-en lakunk.
A klinika ablakán kinézve a látvány,egy leszakadt,lógó redőnyökkel,ablakokkal felszerelt ház,hatalmas tűzfallal.Az udvar teli szeméttel,lommal.Balkán ez,vagy hol is vagyunk?Merült fel ismét bennem.
Ateszkát fülész is nézte.Teli volt orvostanhallgatókkal a szoba.Hallásvizsgálat is történt.Sajna a tavasszal felszúrt fülében tipikus középfül gyulladásos maradványtünet.Savós kp. gyulladás.Észleltem én,hogy többször kérdez vissza,de nem tudtam eldönteni,hogy ez figyelmi probléma-e,vagy a halló szerv problémája.Fúvógyakorlatokat kell végezni,melegíteni a fülét.3 hét múlva kontroll.
Megmutattam a fütyikét is sebésznek,mert egy darabon még mindig visszatapadt neki.A dokibácsi rendesen visszarántotta,amitől Ati borzalmasan sírt.Szörnyű volt,de legalább túl volt rajta.
Röntgenen is voltunk,de az sem igazolt tüdőgyuszit.Apa bediktálta az én leletemet is,és az is negatív lett.A fogam viszont begyulladt alul,és be is dagadt,fájt+minden végtagom,torkom.Ahogy Ati javult,rajtam úgy hatalmasodtak el újra a tünetek.
Felhívtam a háziorvosom a leletemmel,és azzal,hogy mikor mehetek a táppénzes papírért.Ő elkezdett értetlenkedni,hogy nem ír ki táppnézre,ha felvettek a gyerekkel kórházba.Eleve abból indult ki,hogy át akarom verni,mégpedig azzal,hogy nem vettek fel az osztályra.Nem vettek ugye fel,mert nem fizettem,így ellátás sem járt.Próbáltam elmondani neki ezt,és ,hogy jobban lássa,viccből hozzátettem,hogy hideg vízben zuhanyzom napok óta,mire ő azt felelte,hogy ne akarjak benne együttérzést kelteni.Végül is orvos,miért is kellene együtt éreznie?Ezt tőle is megkérdeztem.Apa nem volt ilyen finom,felhívta és elmondta a véleményét,hozzátéve azt,hogy a receptem sem volt jó,mert abban a kiszerelésben nem létezik.Így azt sem tudtam beszedni.Ismét fantasztikus magyar eü. és együtt érző orvos..
3 éjszakát maradni kell,hogy a gyerek "leláztalanodjon"meg gondolom,hogy a kórház is...
A 3. nap Ati felmászott a rácsos ágyon,ugrált verekedett a szobatárssal stb..Aludni nem sokat tudtunk,mert éjjel folyamatosan sírt valamelyik gyerek,vagy a hűtőfürdőtől,vagy mástól.
Ati édeseket mondott .
-Anya! Ez a kórház olyan ,mint egy szálloda!(?)Ezt is a netről nézted ki?
-Testvérkék mikor hozzák a lázcsillapítót?(Nővérkék=testvérkék,mert neki nővére van,és így asszociált a testvér szóra.)
Vettem neki bűnös mód két nyalókát,az egyiket rögtön eltette Petrának,hogy ő azt elhozza haza.Édes volt!
Tegnap hazajutottunk.(Fogam eddigre totál kész..)
Ati lefogyva,de törve nem.Ugrál a bútorokon,mintha mi sem történt volna.
Ma délelőtt felkerestem a SZTK-t.Magán rendelésre eddig elvből nem mentem,de ez most megdőlt.
Egy idősebb doktornő volt,aki megállapította,hogy a fogam begyulladt,és feldagadt az arcom.Ezt én is láttam.Ki kell húzni,mondta.Még sosem húzták ki a fogamat,így eléggé tele lett a gatyám.Felkészített,hogy a szuri se lesz egyszerű,mert gyulladt felület..stb..Na,már ott reszketett a lábam.Kb 10 percet ültem kint,de alig zsibbadt el a szám.A fogamat totál jól éreztem.Szóltam én,de ő azt felelte,hogy a gyulladás miatt nem is fog elérzéstelenedni teljesen.(?)
Láttam,ahogy emelte a műszert.Tudtam,hogy be fogok pisilni,és rákaptam a karfára.Mindent éreztem,totálisan,teljesen.Ordítottam.Szégyen vagy sem,és patakzottak a könnyeim.Ő nem adta fel,míg nem hallottam a ropogást.Szédültem,hányingerem volt.Néma csendben voltak,majd elnézést kértek az asszisztenssel.Alig vánszorogtam ki a kocsiig,sírtam,és fogalmam sincs hogyan jutottam haza.Hiába,ez kérem nem fizetős,ez állami,hát fájjon kérem,nohát!
Most kétszer akkora a fejem,mint amúgy,és alig birok beszélni.
Többet ide soha,inkább fizetek duplán.Egyszer TB-t,egyszer magándokit.Ez már csak így van.
A gyerekek szerencsére jól,bár Petra gyanús,lázasodik.
Atesz nem eszik,de vidám.
Szabi teljesen jól,szokásos maszatos,huncut bohóc.(Ráadásul 18 hónapos!)
A tanulságok,tanulságok.Mindenki levonja a magáét.
A háziorvosok félnek,így ránk ijesztenek.
Logikát itt semmiben ne keress!Nem az aktuálisan rosszul lévő élvezi az előnyt.
A H1N1 bizonyos szövegkörnyezetben irrelevánssá válik,főleg,HA A MONDAT MÁSIK FELE A PÉNZ..
Az emberek bizalmatlanok,a háziorvos felháborodik,ha együtt kéne éreznie.
Nem fizetsz,érzéstelenítés nélkül húzzák ki a fogadat.
A nővérekben ismét nem csalódtam.Kedvesek,szolgálatkészek,szeretettel veszik körül a kis betegeket,pedig nehéz körülmények között dolgoznak.
Itt mifelénk,mindig tanul újat az ember,még akkor is,ha (sajnos) rutinosnak hiszi magát!
A gyerekek pedig minden helyzetben meglátják a jót,és mindig keresik a pozitívumot,legyen bármi is az!
Itthon a 3 gyerek olyan szorosan ült egymás mellett a kanapén,ahogy ritkán.Úgy örültek egymásnak,ahogy csak 3 testvér tud,és ez az egészben a legfontosabb.


3 megjegyzés:

  1. csak olvastam, de így is kinyílt a bicska a zsebemben...ez borzasztó, hogy emberek tükörbe tudnak nézni ezek után...
    de végre együtt vagytok otthon, gyógyuljatok meg mindannyian!!!

    VálaszTörlés
  2. egyébként tudok ajánlani nagyon jó sztk-s fogorvost, bár Zuglóban van, de lehet, hogy megéri

    VálaszTörlés
  3. Ide most a döbbent csendet kéne beírnom, de ilyen karakter nincs.
    Bőgtem.

    VálaszTörlés