Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. május 14., csütörtök

Utánzás (6)

Szabicsek egyre ügyesebben utánoz,és egyre többször kapcsolódik be közös programokba.
A héten megejtettük a havi egy "mekis" étkezést,amit a gyerekeknek anno ígértünk.
A játék nyilván a leglényegesebb.Most Atesz örömére Pókember,Petrának pedig Helló Kitti játék akadt a kis dobozban.
A Helló Kitti cica egy idétlen kis gömbben üldögél,melynek alján egy vágat van.Ide egy idétlen,bankkártyához hasonló kis lapot lehet csúsztatni ,ha ezt végighúzzuk a vágaton a cica pörögni kezd a gömbben.
Szabász látta ezen műveletet a nővérétől.Délután,amíg a nagyok aludtak(Ma ebéd után hazahoztam őket,hogy többet legyünk együtt.Ateszka eléggé fáradt már így év végén.Sajna így a délutáni foglalkozások maradnak ki,de nem bánom.)addig Szabász a gyerekszobában garázdálkodott.Levette a Helló Kitti gömböt,és a kártyát az asztalról.Leült,és elkezdte kitartóan próbálgatni a kártya behelyezését a vágatba.Nem jól illeszkedett a dolog,de ő elkezdte húzogatni a kártyát,és várta,hogy forogjon a cica.Eléggé komoly volt a dolog,azt hittem,hogy megzabálom.
Késő délután anya fejlesztő foglalkozást tartott a két nagynak..nem elég a délelőtti munka.
(Az alapozó terápia* elemeit vetem be néha a csemetéknél,remélve ,hogy ők is épülnek tőle.)
Szabi aktívan részt kívánt venni,és a mászós részben igen jó példát is mutatott a többieknek.Amikor a karok-lábak lendítésénél tartottunk,Szabi az asztalba kapaszkodva lendítette hátra lábait váltva,de nem következetesen (!),és közben nyögött.Annyira aranyos volt.Egyre ügyesebb,és látszik,hogy élvezi az utánzást..hogyismondjam..mint a "nagyok"!

*Komplex, mozgásfejlesztésen alapuló (u.n. motoszenzoros típusú) idegrendszer fejlesztő terápia, mely során a gyermekeknél újraindítjuk az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, mintegy még egyszer "belökve" az agy fejlődésbeli lehetőségét és a gyereket a terápia során igen magas fokú mozgásügyességig juttatjuk el.

Ezzel a mozgásfejlesztési gyakorlatsorral hatunk az emberi agyban a beszéd működéséért (olvasás, írás) felelős területekre is. A terápia során a mozgásalapot kiegészítjük fejlesztő pedagógiai módszerekkel (idő, tér, emlékezet, hallás- és beszédészlelés-fejlesztés, stb.) ezzel tesszük teljessé.

Ez a terápia hatásos:

  1. Megkésett vagy/és hibás, akadályozott beszédfejlődésnél (diszfáziák)
  2. Diszlexiánál, alaki diszgráfiánál= olvasás és/vagy írásgyengeségnél.
  3. Azoknál az organikus eredetű túlmozgásos ( hypermotil)- figyelemzavaros gyermekeknél, akiknél a szülés körül oxigénhiányos károsodás keletkezett.
  4. Fejlődésben, érésben elmaradt óvodásoknál.
  5. Enyhe fokú értelmi fogyatékossággal élő gyermekeknél
  6. Minden olyan gyermeknél, aki mozgásügyetlenségben szenved bármilyen okból.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése