Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. május 2., szombat

Az én ANYUKÁM...

44 éves volt,amikor utoljára találkozhattam vele.21 év telt el azóta,és rengeteg dolog történt.Én többet éltem már nélküle,mint amennyit vele.
21 év sok idő..A gondolataim közt nap,mint nap megfordul Anyu.Próbálok minél több dolgot felidézni róla,hogy megmaradjanak nekem ezek az emlékek,melyekből sajnos kevés van.
Beleszövöm ezeket a kis epizódokat a gyermekeimnek mesélt igaz mesékbe...Amikor Anya kislány volt..
Az arcát sem mindig könnyű felidéznem,nem tiszta már a kép.Fényképek ugranak be róla,de amikor tükörbe nézek,felsejlik sok apró vonás.
Azt hiszem,hogy nem ismerek más embert,aki olyan nagyon tud örülni az életnek,ahogyan ő tudott.Minden apróságnak tudott örülni,és igazán gyöngyöző volt a nevetése.Örült,ha a kertünkben ivott a kútból,ahol olyan finom,friss volt a víz..Örült,ha sütött a Nap,és imádott napozni..
Emlékszem,hogy játszottunk egy nyári este.Feldobtuk a cseresznyét a magasba,és próbáltuk elkapni a szánkkal.Nevettünk mindhárman,a bátyám,Anyu és én.
Beugranak csetlő-botló történetek,melyekből az ő segítségével keveredtem ki.Amikor pl. vásároltam valahol,de a terméket a pénztárnál hagytam.Majdnem haza is értem már,amikor észrevettem ezt.Anyu jött,visszamentünk,a pénztáros néni eltette a dolgot.Anyu mosolygott,és a cukiban ettünk egy gesztenyepürét.Olyan jó volt,hogy megnyugtatott,és egyből rendben volt minden.Tudtam,hogy ott van,és segít.Mennyire hiányzott ez az érzés a későbbiek során.Hányszor éreztem a hiányát ennek a biztonságnak.
Mennyi minden történt,ahol nem ő volt velünk.Nem volt ott a ballagásomon,és egyetlen diploma osztónkon sem.Nem ő igazgatta rajtam a menyasszonyi ruhát,és nem ő izgult a szülőszoba előtt.Nem volt velem akkor sem,amikor úgy éreztem beleőrülök a fájdalomba.
Nem tologatott babakocsit örömmel az utcán,és nem jön velem az anyák napi ünnepségre az oviba.(Valaki más tette ezt.Az a valaki,akinek nagyon hálás vagyok.Ő az,akire maga Anyu bízott még kicsiként.Mintha megérezte volna,hogy szükség lesz erre.Ő a nagynénim,aki mára MAMI nekünk..Aki beteljesítette ígéretét.)
Sokszor feltettem már a kérdést,hogy ilyen fiatalon miért mennek el emberek,hisz még ma is csak 65 éves lenne.Választ sosem kapok erre,ez is olyan kérdése az életnek,amire nincs felelet.Manapság sok 40-es ismerősöm akad,akik mostanában szültek ,és nagyban babáznak..
Nem ismertem eléggé őt.Gyerekként ismertem,és olyan sok dologban szeretném tudni a véleményét,most,hogy már egy ideje felnőtt lettem,gyermekeim vannak.Vajon elégedett lenne a bátyámmal,és velem?Vajon így alakult volna az életünk,ha ő köztünk lenne máig?Mi lenne más,és én milyen lennék akkor?
Alapokat tett le nálam,erős alapokat.Tőle tanultam szeretni,és tőle tanultam a törődést.
Sokáig fájt ez a május eleji nap,amikor az ANYÁKAT ünnepeljük.Pár éve magam lettem ANYA.Én kapom reggelente a virágot.A csokrok száma háromra nőtt az évek során.Büszkén nézem a gyerekeimet,és ma már nem fáj annyira ez a vasárnap.
Mégis évről-évre átfutnak az agyamon ezen gondolatok.
A Zsoltár ,melyet idéztem itt,jól kifejezi amit érezek.
Az ANYÁK nyomot hagynak..és élnek tovább a szívünkben.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése