2010. április 2., péntek

Rád hogyan hat ? 2.

Ritkán akad alkalmam TV-t nézni.Nagyjából a hiradó,és a "szellemi rágógumi" Barátok Közt megtekintésén kívül más nem is játszik.Reklámokat meg végképp nem nézek,ha nem muszáj.Idegesít némelyik utálom,hogy hülyének néznek a mosópor reklámokkal pl. A gyerekek szórakozásból kenik össze mindenféle borzalommal saját ruháikat.Édesanyjuk pedig fülig érő vigyorral konstatálja ezt,majd a csoda mosóporával ki is mossa.
Aztán a családi idillek,ahol sosem kapkod,sosem ideges senki,hanem bárgyú mosollyal osztozkodnak az utolsó darab medvesajton..
Valamelyik nap belefutottam egy reklám blokkba,amiben két olyan reklám is szerepelt,ami kiverte a biztosítékomat.Egyszerűen elképesztő,hogy milyen példát állítanának elénk.Jó,persze a szülők zöme nem így él és gondolokodik,mégis hatnak valamiképp ezek a reklámok ránk.Ránk,akik mondjuk dolgozunk is a gyerekeink mellett.Sajnos manapság a szülőknek kevesebb ideje jut a gyerekekre,mert rohanunk,mert beszűkült a tér körülöttünk,mert féltjük a munkahelyünket,mert...mert....Én a magam részéről tudatos,strukturált együttléteket szervezek,félredobva a mosogatnivalót,ami néha magasra tornyosul egy-egy ledolgozott nap után.Félredobva a szárítón halomban rám váró ruhahalmot,és bizony a gyerekekkel vagyok.Lásd az oldalt megjelenő idézetet..Hamar elszállnak az évek és nekem,nekünk egy csomó fontos dolgot kell adnunk.Érzelmi alapokat,szeretetet,együttlétet,lehetőséget,jó példát....szinte mindent az alap kulturtechnikákon kívül.(Jóesetben)Néha hibázunk,nem is vagyunk persze tökéletesek.
Már a nyolcvanas évek végén kongatták a harangokat bizonyos szakemberek,hogy a család válságban van.Ez a válság meglátásom szerint egyre csak mélyült azóta.
Nos,visszatérve tehát a reklámokra.
Apukám egy hős! -mondja a kisfiú,hisz egész nap internetezhetne,de mégis elvitte őt a játszóházba.Egyszerűen hihetetlen!Igen,teszem hozzá én is internetezek,és nyilván kell a szülőnek is kikapcsolódás,Uram bocsá' hobbi..Az viszont bicskanyitogató szerintem,ha a média azt sugallja,hogy lassan hős az a szülő,aki együtt van a gyermekével ahelyett,hogy fogyasztana.Szerintem össznépileg hullámozhatnánk ennek az apukának,állíthatnánk őt piedesztálra,talán kaphatna kitüntetést is..
A másik egy hitelkártya reklámja..Hétvége lehet a filmben a szülő pár a franciaágyban lustálkodik..A gyerekek ez idő alatt szétverik a konyhát,kiöntik a tejet,beleszórják a gabona pelyhet..A szöveg ezen képkockák alatt arról szól,hogy mi mennyibe kerül.Tej..gabonapehely.Ezután jön a hab a tortára,amikor is a gyerekek TV elé ülnek,és a világ leghosszabb DVD meséjét nézik 3500FT-ért.A szülőknek mindez nem drága áldozat,hisz egy kis plusz "fetrengés" megfizethetetlen.
Hja kérem,kell ez a reklám,amikor a mai kor gyerekei főleg vizuális ingerekkel táplálkoznak..Sokat ülnek a TV előtt,vagy számítógépeznek.Amúgy is,a családi reggelek sajnos nem divatosak akkor,amikor mindenki más időpontban rohan el otthonról..Hétvégén meg ültessük oda a gyereket a TV elé,mi meg lustálkodjunk csak..Minek is együtt lenni?Majd vigyáz rá a villanypásztor.Ez a példa kell a népnek! Miért nem lehet együtt játszó,kártyázó,társasozó családot bemutatni?Ott is lehetne sorolni az árakat,végül jöhetne a szöveg,hogy az együtlét megfizethetetlen.Esetleg valami groteszk kép,gúny ez a mai családról?"Ilyenek vagytok,na nézzétek csak!"
Nem,persze tudom,hogy sokan nem vagyunk ilyenek.Nem is vagyok valami fanatikus TV ellenes,mert az én srácaim is nézik azért.Nem is ez a fő gond,hanem a hangsúly,a példa.
Szerintem érdemes átgondolni ezt.Mit sugároznak felénk...? Miért...?Mit látnak,és kapnak a mai kor gyerekei?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése