Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. november 14., vasárnap

Amikről nem

Amikről nem írtam mostanság..
Magam is nehezen viseltem kislánykám elmúlt pár hetét.Megviselt az a szorongás,ami úrrá lett rajta.
Szeparációs szorongásnak is csúfolják az ilyesmit szaknyelven.Talán nem egészen teljesedett ki,de brutál volt na.Tudom,most talán a fejlődés természetes velejárójaként jelentkező tünetegyüttes jut sokak eszébe,de közel 8 évesen ez már kicsit más tészta.
A dolog azzal kezdődött,hogy az RSG edzésen rászóltak,hogy nem jól fogtuk össze a haját..Rászóltak?Ki is ültették a padra,hogy nem csinálhatja a tornát emiatt.A frizurát én rontottam el,mert nem az egész haját fogtam fel.Ő pedig irtó érzékeny.Az edzőnéni meg szigorú,amit meg is értek,de a frizuráról nem a gyerek tehet.Lényegében nem hibáztatok én senkit,csak összefüggéseket keresek.
No,többé a lábát nem volt hajlandó betenni az edzésre.Ordított a kocsiban,és ki nem lehetett könyörögni onnan.
Utóbb mindenre rávetült az ellenállása.Suliba sem akart menni,minden reggel sírva adtam be.Ő sírt,én csak amikor elváltunk..
Volt szülinap is,amire meghívták,de csak úgy volt hajlandó maradni,ha én is ott maradtam a két fiúval.
A lakásban sem távolodhattam el tőle két méterre sem.
A suliban sem egyszerű a pálya,legalábbis az érzékenyebb lelkűeknek.Petra még mindig nem értette meg a gyermeki csúfolódást,kiközösítést és társait.Egyszerűen nem része a személyiségének.Én meg edzem,mert tudom,hogy ezek természetes dolgok,érnek minket,amíg felnövünk.Egyszerűen nem szeretheti az embert mindenki.Azt pedig tudnia kell,hogy a szavak szintjén vissza kell vágni,mert különben megeszik..
Közbe jött a finnországi út is,amiről majd írok bővebben.Ez is megrémiszthette talán.(Hozzátéve,hogy a gyerekeknek is elmesélte,hogy megy.Néhányan pedig nem hittek neki,sőt kiröhögték.Arról is felvilágosították gyorsan,hogy nincs is Mikulás..Amikor bemutatta az igazgatónak írt kikérőmben megjelenő infót,hogy hová megy,akkor azt mondták neki,hogy nagy cucc,már ők is voltak ott!NO,talán nekem sem esne jól,az tuti.)
Összegezve érzelmileg igen komoly hetek vannak mögöttünk.Szinte depressziós volt a csaj.Persze változnak,érnek,alakul a fogalmi gondolkodásuk,bonyolultabb összefüggéseket értenek meg..
Talán túl vagyunk rajta.Vízválasztó volt,hogy a mamiéknál töltött 5 napot.Már majdnem nem mentünk el Bükfürdőre sem,de végül határozott voltam,és nem engedtem ebből.
Most újra jókedvű,felbátorodott.Vidám,huncut,mint korábban.
Sportot váltottunk,bár az RSG jó lett volna nagyon.Adottságai lennének hozzá,de nem lehet erőltetni.Jött a judo neki is.Ott van Atika,így nagyobb a biztonságérzete.
Mégis elutazik a Mikuláshoz ,mert már arról is letettünk majdnem.Tegnap megkapott egy csomó téli cuccot,overált,táskát,és kötöttem neki egy bogyós sálat.
Szóval..azt mondják kisgyerek kis gond,nagy gyerek meg nagy.Lehet ,hogy így van? Ráadásul még nem is szerelmes,máris mennek a lelki vívódások.:)

5 megjegyzés:

  1. Nem is tudtam, hogy ilyen korban is lehet szep. szorongás. Jó, hogy rendbejött Petrád lelke!

    Gratula a 10 évhez, nameg a jó kis kikapcsolódáshoz! Gondolom rátok fért;)

    VálaszTörlés
  2. Nevezik ezt iskolafóbiának is.Ilyenkor persze már nem "természetes" ahogy írtam is.
    Nekem is volt ilyen periódusom,talán épp ennyi idős voltam.
    Reméljük ezzel le is zárult ez a dolog!
    A pihenés pedig valóban jó volt! : )

    VálaszTörlés
  3. Megkérdeztem Annát, csak annyit mondott, hogy szokták csúfolni Petrust, de ilyenkor Anna közbelép, mellé áll. Kérdeztem, hogy utána mi történik, hát az én lányomat is csúfolni kezdik, de ez őt szerencsére nem zavarja, fontosabb neki Petra barátsága!
    Na ezen ledöbbentem, milyen érett tud lenni néha.
    Pedig ma egész délután úgy viselkedett az öccsével, mint egy 3 éves :(

    VálaszTörlés
  4. De drága Anna!
    Petra komoly alkotásba fogott ma,mert virítani akart Anna emlékkönyvébe.Nagyon szereti Annát!
    Azt nem kérdezted esetleg,hogy miért csúfolják Petrát? Ő nem mondja, talán nem akarja mondani.Ennyit szedtem ki belőle,amit le is írtam.Én meg nem tudom elképzelni..Én ugye elfogult vagyok.Arra is kivi lennék,hogy ki csúfolja,de ezt majd személyesen esetleg...
    Szerintem olyan kis empatikus,kedves kislány Petra.Külsőre sem találok benne semmi kivetnivalót,SŐT!Semmi szélsőség..kövérség,soványság..stb.Tanulni sem tanul rosszul,hogy emiatt..
    El nem tudom képzelni,hogy miért kell kicsúfolni.Mondjuk sokan hívják szülinapra,és páran szerettek volna már mellé ülni a szülinapjukon.Gondolom azért jó páran szeretik is.Mégis,ő nem érti,és nem tudja kezelni a negatív érzelmű tábort. Talán én is hibáztam,mert arra tanítottam,hogy mindenkivel kedves legyen,és szeressen mindenkit.Furán hangzik így leírva,hogy ez talán nem jó út..
    Persze ilyen ez,tudom én,csak így szülőként fáj.
    Néha bizony nagyon érettek már.

    VálaszTörlés
  5. Annyit mondott lányom, hogy a fiúk szokták bántani, de azt nem tudja, konkrétan mit mondanak neki. Kérdeztem, hogy akkor honnan tudja, hogy épp bántják? "Hát Petra arcán látom" ...

    VálaszTörlés