Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2011. március 10., csütörtök

Torok ..ügyintézés.. juttatások..nyögés..szegény embert az ág is..

(Ez egy nyögős poszt lesz..)
Petrának torokgyulladása van.Nem ment a héten suliba,ami azért is rossz,mert több esemény is tarkította ezt az időszakot.Nőnap volt,amire az osztályuk maroknyi fiatalembere lelkesen készült.A tanítónéninek pedig névnapja volt,amire viszont mi készültünk lelkesen.Ma pedig a Fővárosi Nagycirkuszba ment az osztály.A csajszi ezt a programot is nagyon várta már.
Azért mozgalmas volt a hét,csak épp negatív irányba halad a hangulatmérő mutatója. Az "itteni" gyermekorvos kórházban van.A helyettesítés egy másik gyermekorvos"saját" rendelési idejében zajlik,kvázi ha nem tudsz az orvos betegségéről,úgy vizsgálat nélkül maradsz a lázas gyerekeddel.A rendelőt felhívni képtelenség,hisz két rendelést visz el egy orvos,egy rendelési időben.Hétfőn a település egy másik gyermekrendelőjében sikerült is vizsgálatot kieszközölnöm.Hallották a hangomon(őket fel lehetett hívni),hogy kicsit fel vagyok háborodva..
Tegnap pedig a helyettes orvosnál is járt Petrus.Cirka 4 óra volt a várakozási idő,amit Apával(gondolhatjátok!)töltöttek ott.Időpontot semmiféle körülményre való tekintettel nem adnak ki..ott kell ülni.
Jó,elvihettük volna a doktornéninkhez,Budapestre.Őt is felhívtam,és azt mondta,hogy hagyatkozhatok az itteniekre,nem kell bevinni a gyereket hozzá.(Főként,hogy nyugdíjas lett,és csak egy adott nap rendel a kórházban.Akkor tartja kontroll vizsgálatokat.)
Nos,igazolást meg csak a helyettesítő doki adhat ki,mellesleg még hőemelkedése is volt a gyereknek.
Gyógyszer nem kell neki,de ha mégis ,azt majd inkább a budapesti kezelőorvosa adjon neki..Vagyunk ahol a part szakad.
Szerencsére javul a lány,így nem kellett antibiotikumot szednie.Most épp Atinak kezdett el fájni a feje.
Akkor most nyögök egyet,mert most jött el az ideje..
A februári táppénzes papíron nem a GYES,hanem a TGYES mellé kerekítettem véletlenül egy X jelet.GYES-en vagyok..amellett lehet dolgozni,TGYES mellett nem.
A MÁK visszadobta a papírt,mondván,hogy TGYES mellett nem lehet dolgozni..Ez azért is "jópofa" mert az összes juttatásom a MÁK folyósítja.Fizetés,GYES,családi pótlék,tehát TUDJÁK az adataimat,és azt is ,hogy milyen juttatásokat kapok.
Így arra az időszakra amíg táppénzem voltam sem fizetést,sem a táppénz összegét NEM folyósították számomra.Közel negyvenezer ugrott a pénzemből.Akár a suliban,gyerekként!Figyelmetlenül,rohanva egy helyre rossz X került,jön a bünti..Igaz,hogy minden adatom ismert,és a táppénzes papírt is időben leadtam.Milyen jogon nem jár nekem arra az időszakra semmi?Jó-jó utólag,majd következő hónapban..Hóközi kifizetés ugyanis nincs!
Végül is nem kellett volna meglepődnöm,hisz Januárban már a családi adókedvezménnyel is jártunk köröket.Addig-addig,míg nem is kaptam egy petákot sem belőle,sőt úgy adóztam,mintha egyetlen gyermekem sem lenne.Adóznom ugyan már egy fillért sem kéne.(Kevesebb lett a Februárban kapott pénzem,mint tavaly.)
A kérdés itt is egy X körül forgott.Úgy tűnt,nem derült ki az az űrlapból,hogy a két kisebb gyerek után kapok-é családi pótlékot.Azért is vicces ez,mert a kérdező ismét a MÁK volt aki,mint fentebb említettem ellát engem a juttatásokkal.Mégis megkérdezi,hogy ad-e a gyerekeim után családi pótlékot.(Mit is csinál a jobb kéz,nem tudja a bal.Ki is vagyok én,vagy mi is van???Kicsit skizo a helyzet.)
Megjegyzem,hogy az igénylő lap úgy van ám kitalálva,hogy egyszerű halandó nehezen igazodjék el rajta.Sokaknak nem is sikerült,bár az én lapomat a férjem munkahelye gond nélkül elfogadta,valószínűleg azért,mert nem volt hibás.(Mindkét munkahelyen,mindkét űrlapot le kell adni,mindkét szülőnek.)Szőrt pedig lehet találni,és szőrözni,addig sem kerül kifizetésre az összeg.(A munkahelyemen gyakorlatilag alig volt olyan nagycsaládos,aki átment a rostán..űrlap kitöltéséből.)
No nem azért,ennél nagyobb problémáim soha ne legyenek,mint hogy egy-egy ilyet benyelünk.Éhen közel sem kell vesznünk..szerencsére!Csak felháborító!
A gyerekedet nem tudod egyszerűen,és gyorsan orvosi ellátás alá vetni,holott becsületesen fizeted ugye a TB-t.
Ami pedig járna..az csak hosszas kavarodás után jár. Akkor pedig legyél hálás,hogy AHA élményed lehet!Sikeresen töltöttél ki egy-egy űrlapot!HEURÉKA!!
A lányt egy kis alkotással azért fel-fel lehet vidítani.A lecke pótlásával már kevésbé,mert gonosz anyu abból sem enged ám.
Nos,a lényeg,hogy mindenki legyen mielőbb egészséges!!!A többi kérdés meg..Megszoksz itt,vagy megszöksz!Világot ne akarj váltani!

4 megjegyzés:

  1. Szia

    Nálunk is mindkét munkahelyen alá kellett íratni a papírt, sőt még 8 pld-ban le is fénymásolni, mert Mindenki elvett belőle egyet magának, és még maradjon itthon 2 pld a Mi adópapírunkhoz is, amivel igazoljuk majd a plussz lóvé jöttét.

    A minap hallottam egy riportban egy HELYI család kálváriáját, akinek a helyi nagycsaládos vezető hölgy kért segítséget. És ki miatt lett a kálvária???? A MÁK miatt!!!
    Nem fizettek nekik időben ellátást amire jogosultak lettek volna 4 vagy 5 gyermek után, így a törlesztővel úgy elcsúsztak, hogy már olyan összegekről beszélnek, ami másoknak is nagyon sok lenne havonta, nemhogy Nekik.
    Ha MOST 350.000 ft-ot fizetnének havonta X éven keresztül, akkor tudnának kilábalni....
    A felvett millióik, már meghaladták a dupláját amit kérnek Tőlük vissza.
    Így áprilisban kilakoltatják Őket....és ami a röhej, hogy a kis házuk nem fedezi ezt a mérhetetlen nagy tartozást, így amit nem tudtak kifizetni azt még havonta törleszthetik!!!!!!!!!!!!
    EZ MEKKORA KIB....SZÁS!!!
    Elveszíti a házát, és folytathatja a nemlétezőre a hitelt.
    (dvtv-n megtalálható)

    Egy másik helyi családnál ahol szintén 3 vagy 4 gyermek van, az Apuka meghalt.
    De volt életbiztosítása, így a feleség azt "gondolta", majd az ígéretét beváltja a biztosító (UNICA) és fizet a haláleset esetén, könnyítve a család dolgát. De ez nem így lett....mintha nem lett volna így is elég bajuk, elkezdtek velük kekeckedni, hogy a férj betegsége vagy vérnyomása okozta a problémát, és így nem fizetnek.
    Azon felül hogy orvosi vizsgálat nem volt a szerződés kötéskor!!!
    A lényeg, hogy a családnak kéne fizetnie a Raffinak a hitelt, de az Unica betart.
    Így szépen ellehetetlenítik majd ezt a családot is.
    (tv ügyvédjében megnézhető)

    Ez szép 2 példa arra, hogy nem mindig a család tehet arról, hogy nem tud fizetni!!

    Más:
    10-12 gyerek hiányzik az osztályból a héten. Mindenkinek a lázas betegsége van. Volt aki csütörtök reggelre lett lázas (Fanni), így Luca jött a cirkuszba, hogy ne bukják el a pénzt azok akik befizették, és nem tudtak eljönni..


    Mi csepelre járunk már csak ezért is dokihoz. Ott létezik az időpontos rendszer, és működik is.
    Ha 14.10-re vagyok beírva akkor max 14.12-kor de behívnak.
    Lóg kint az ajtón egy lista, hogy kik az időpontosok de a hangosbemondón is mondják a név után hogy időpontra.
    Volt már olyan hogy odamentem mindhárommal 14.05-re, mire levetkőztettem Őket már mehettünk. Volt pofahúzogatás rendesen.
    Én már csak időpontra megyek, és sokszor van, hogy már pénteken kérek hétfőre időpontot, biztos ami biztos. De így legalább nem várok órákat.
    Én egyszer ültem 2.3 órát a gyerekkel, akkor megfogadtam soha többet. Betegebb lesz Mindenki mint ahogy odament.
    Jah Nálunk még a kartonozós azt is elmondja ha becsekkoltak az időpont nélküliek, hogy még fél vagy 3/4 órát még sétáljanak kint, ne keveredjenek a bacik. EZ AZ Ő ÉRDEKÜK IS SZERINTEM.

    Betti várja már Petrát, úgyhogy gyógyuljatok...
    :)))
    Bea

    VálaszTörlés
  2. Jobbulást Nektek!
    MÁK... no comment.
    Anno ugye nem voltam 18, mikor Fanni született, hónapokig nem kaptam meg a gyest+cspt, holott az igénylést leadtam, az anyaságit helyben ki is fizették nekem...
    Mint kiderült, azt a kedves ügyintéző ki bírta matekozni, hogy nem vagyok 18, de azt már nem tudta elolvasni, hogy a nevem úgy kezdődik, hogy Rné (mert ugye jogilag az nagykorúvá válik aki házasságot köt, még ha nincs is 18, ellenben, ha "fiatalkorú leányanya", akkor a csemetének gyámot kell kijelölni és az jogosult a gyes, csp stb átvételére...)
    Ja és újra be kellett mennem intézni a papírokat... koraszülött gyerekkel, télen

    VálaszTörlés
  3. Annyira durva, tényleg, húzzák amíg lehet, de ha mi késünk csak 5 napot, már megkapjuk a magunkét :(
    Bár én most nem panaszkodhatok, nekem ugye nincs munkahelyem, így csak Zolinak kellett szórakozni a papírokkal. Viszont rendesen, rögtön megkaptuk ezt a nagycsaládos adókedvezményt - végre kifizettük belőle a folyószámlahitelünket :D
    Drukk, hogy mielőbb meggyógyuljatok, aztán majd beiratkozunk valami jogi kurzusra, meg orvosira, és még keresünk valamit, ahol a szociális ügyeket is kitanulhatjuk, és utána már jók leszünk ;)

    VálaszTörlés
  4. Köszönjük szépen,jól esnek a szavaitok!
    Kriszti!Ez így van! Én nem kérhetek kamatot az elmaradt pénzem után.Bezzeg ők,azt hiszem simán kamatos kamattal kérnék vissza,ha elmaradnék bármivel.

    VálaszTörlés