2011. február 17., csütörtök

Fejlesztős..sokadik..

Nem kell hozzá más,csak egy A4-es méretű hungarocel alátétnek,néhány darab rajzszög, általunk rajzolt(esetleg könyvekből kölcsönzött) képek,formák,betűk és egy kis kreativitás.Jó,ha a képek először pontokból állnak össze.
A "szurkálandó" kép lehet mindjárt összetett.Itt legalább azt is megbeszélhetjük,hogy mi,hol helyezkedik el. pl.. A felhők a lap tetején fent, és a hajó vitorlája is fent,alatta a..
A gyermek a képet kiszurkálja pontonról-pontra a rajzszöggel.A képet megfordítva remekül domborodnak az ábrák.
A feladat jól fejleszti a szem-kéz koordinációt,vizuomotoros koordinációt,ami később az írott betűalakok reprodukálásához pl. elengedhetetlen.
A vizuális képet fel kell fogni,részekre bontani,majd újra egészként látni.Melyik vonal honnan indul,milyen a térbeli elhelyezkedése stb..Ezt követi a motoros kivitelezés.
Nos,mindezt jól elő tudjuk készíteni ezzel a szurkálós játékkal is.
Amennyiben síkidomokat szurkálunk,úgy a lapot megfordítva akár a taktilis területet is fejleszthetjük.A gyermek becsukja a szemét,és letapogatja az előzőleg általa kiszurkált domború,rücskös felületet.
Iskolások esetében pl. betűk is lehetnek a szurkálandó feladványok.
d-b pl. remek,mert itt a megfordított domború rész épp a másik betű.Így érzékeltethetjük a két betű közötti,irányokhoz kötődő különbséget.Ezt is alaposan végig lehet tapogatni!




3 megjegyzés:

  1. :))))))
    ugyanilyen szurkálósat csináltunk ma délelőtt, még mielőtt idelestem volna:)))
    Mondjuk mi csak egy napocskát készítettünk az ablakra dísznek. de ezek is mennyire jó ötletek...ha nem bánod mi is kipróbáljuk:))

    VálaszTörlés
  2. Na, ezt tuti, hogy ki fogjuk próbálni!
    :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök,ha tetszik!Persze,próbáljátok csak ki! :)

    VálaszTörlés