2011. január 21., péntek

Félévi

Idén változtak a törvények.Második osztályban belépett az osztályzás.Félévi értesítő kapcsán még nem kell számokban,jegyekben mérhető visszajelzést adni a szülők felé.Szöveges értékelés van.Bizonyos iskolák ezt az eddigiekben megszokott hosszas,részletes,tantárgyankénti értékeléssel oldották meg,más intézmények pedig rövidre fogták.Lánykám iskolája a rövidre fogott változatot részesítette előnyben.
Magatartás: PÉLDÁS
Szorgalom: PÉLDÁS
Tanulmányi eredmény: JÓL MEGFELELT
Ennyi.
Persze az ember kommunikál a pedagógussal,és van képe a gyerekéről.Az értékelés ezen formája kicsit szűkös nekem,de év végén majd jönnek az érdemjegyek.
Persze a tájékoztatóban ott vannak a jegyek,melyeket az év során szerzett.Sok-sok ötöske van benne,2-3 négyes,és egy db. hármas osztályzat...írásból..
Matekból kitűnő ,nincs más jegye,csak ötös.Olvasás terén is egy négyes akad talán csak.
Tudjuk mi bő lé nélkül is,hogy az írás a problémás oldal a mi esetünkben.
Picit diszgráfiás irányba mutat a lány,ha a szakember szól belőlem.Akad néhány következetes betűtévesztése,amit szinte csak írásban ad elő.Az írásképére kevésbé igényes.A radírt is hanyagul használja,és nem zavarja,hogy mondjuk fél kiradírozandó ott marad.Nem épp kislányos vonás,miután a csajok gyöngybetűkkel írnak általában..Ékezeteket á-ról,é-ről hajlamos lehagyni.A hanganalízis sem mindig tökéletes.Öndiktálás során pl. kihagy magánhangzókat. pl. dörren-drren Ugyanis a mássalhangzót nem izoláltan ejti ki magában,hanem úgy,mint "DÖ",és ezt mondhatni "szótagként" értelmezve megelégszik a D leírásával,sőt fel sem tűnik neki,hogy a szó vizuális képéből hiányzik egy betű.Mondjam azt,hogy a fentebb említett tünetegyüttes egyik tünetével állunk szemben??Ez van.Hej,pedig sokat hallgatóztunk anno.Hol hallod az adott hangot? Szó eleje,közepe..vége.Szótagoltunk is már nagycsopiban és mégis..
Az írás talán a legösszetettebb része az elsajátítandó készségeknek.Komplex működés,monoton,sok figyelmet követel.Nos,ez nem fekszik annyira a lánynak.Nem is szereti.
Rajta vagyunk az ügyön,majd csak alakul.
Összességében egy erős négyes átlagra tenném a teljesítményét,ami teljesen jó!
Maximalizmus szerencsére már nem lakótársunk,csak néha köszön be,és látogat el hozzánk! :)
A féléviért nagylányos válltáskát szeretne jutalmul.Nem ám a hercegnős hátizsák,ami most van.Az már csak "kicsiknek" való... szerinte.A gerince persze nem ezen a véleményen van,meg az anyja se,de majd elgondolkodik azért. :)

8 megjegyzés:

  1. Gratulálok a jó bizihez! :-)

    VálaszTörlés
  2. Rusy, az egyik nagykeremben mindenféle jobb minőségű hátizsák van...Hannah Montanas tól ekzeve hello kittyig. Ezek nem kínai, hanem olasz termékek. Ha gondolod, akkor elviszlek.

    VálaszTörlés
  3. Nah,épp ezek a menők!Főleg a Hanah Montanas..Alapból nem értettem ezzel egyet,és év elején sem kapott új táskát,sem új tolltartót..
    Most tovább léptek az osztályban a csajok,válltáskát hordanak.ebből is Hannah Monthana persze.Másodikban..
    Eddig ellenálltam,de félek,ha mindig nemet mondok,előbb-utóbb "piszkálják" akár..Nehéz kérdés ez megint.
    Köszi a lehetőséget!Jó lenne!Én is nézegettem már a neten,de nem semmi összeg,amit elkérnek értük..

    VálaszTörlés
  4. Sok szeretettel!
    http://farcialkot.blogspot.com/2011/01/kreativ-blogger-dij.html

    VálaszTörlés
  5. Szép bizi! Gratulálok!
    Most, hogy ezt a bejegyzést elolvastam, meg is kérdeztem Matyit, hogy hozott-e haza bizonyítványt. Mondta, hogy igen. Eddig még nem mutatta:-DD

    Tök fura ez a szótagolás dolog. Érdekes, de valamiért ez nálunk csont nélkül megy. És nekem sem volt soha gondom vele, pedig láttam, hogy hány embernek nem egyszerű. Létezik az, hogy a sok-sok éneklés miatt? Vagyis egy hangra egy szótag jut, és mivel irtó sokat énekeltem-énekelünk, így valahogy megrögzült ez a gyerekekben?

    VálaszTörlés
  6. A nagykerben sem olcsó, ...de azért -50 % a kiskerhez képest....az a minimum.

    VálaszTörlés
  7. Dóra!
    Szótagolni,úgy magában teljesen jól tud Petra.
    A hang-betűkapcsolat "határaival" van inkább gond.Ez a mássalhangzók kapcsán merül fel inkább,mert itt ugye az ejtés sok dolgot befolyásol.
    Néha az elsősöknél rosszul rögzül a betű-hang kapcs.és pl. így olvasnak,hogy darázs-döarázs.
    A tanítónénik ezért próbálják minél izoláltabban ejteni,tanítani a mássalhangzókat.
    A tollbamondás során pedig egy öndiktálás is zajlik,mikor a gyerek magában ismételi,tagolja a szót.Itt,ha rosszul ejti a hangot,úgy egy "egységként" értelmezi,pl.ha épp olyan magánhangzó következik a szóban.dörög-drög-Itt a "D" leírásával,ő úgy érzi,hogy már az "Ö" is megvan,hisz DÖ-ként ejtette ki magában..
    analízis-szintézis ..
    Az ének amúgy nyilván jó,és segít.A ritmus,ami ugye az olvasást is kíséri,a szótagolás stb..

    Annus! 50% az remek! Megbeszéljük holnap!Tudsz jönni a betegség miatt?

    VálaszTörlés
  8. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés