Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. július 13., kedd

Emlékek BIBIONE

Tavaly is készítettem egy "kis" összefoglalót a nyaralásról.Addig kell megörökíteni,amíg élesen a fejemben van.
Hamar eltelt idén is,ez talán a legrosszabb tulajdonsága a nyaralásoknak.
Hajnali 4 óra volt,amikor elindultunk a célunk felé.
Az előző napok információk gyűjtésével,hozzávalók beszerzésével teltek.(Smallflower!Köszi minden adatot,nélküled nehezebben boldogultunk volna.Minden úgy volt,ahogy írtad!)
A gyerekek aludtak a kocsiban,aztán olvasgattak,játszottak,ettek,majd ismét aludtak.Nem volt különösebb gond.
Szlovénia felé vettük utunkat.Sajnos a GPS nem lett frissítve,így nem ismerte az új autópálya részeket.Remekül elvezérelt minket ..Hegyi kaptatókon haladtunk,szerpentineken,ahol még a motorosokat is tábla figyelmeztette a veszélyes útszakaszra.Az ország maga gyönyörű,és rendezett.A benzinkút mellékhelyiségében külön gyerek WC volt,kicsi kellékekkel,bordűrrel a falon,popsitörlővel,pelenkázóval..csili-vili volt.Ahhoz képest nagy különbség,hogy itthon még akkor is örülünk,ha WC papír akad a mellékhelyiségben.
Nos,minden viszontagság ellenére kb. 6 és fél óra alatt oda is értünk.Ismét keresztülhaladtunk jó pár alagúton,amit a gyerekek felettébb élveztek.
Apartmanban szálltunk meg.A kulcsok átvételénél elővettem kevéske angoltudásom,de hamar kiderült,hogy a hölgy beszél magyarul.Épp így volt ez a boltokban is.Egy-egy szót tudnak,és kell is!Bizony sok a magyar.
Azt tudtuk előre,hogy Bibione amolyan" tömegüdültetés" a tavalyi horvát parthoz képest.A tengerpart széles,homokos,tele a sok napernyővel.Gusztán néz ki,bár kicsit korlátozva érzi magát az ember,amikor kiváltja a parton a maga kis helyét.5. sor,10. napernyő..szabadság..Mégis jó ötlet ez,mert a tűző nap elől van hová elbújni,főleg a gyerekekkel.Ennek hátránya,hogy a gyerekek remekül képesek eltévedni.Nekik nem feltétlen jut eszükbe a szektorokat,színeket figyelni.Mi a békás szektor tagjai voltunk.
Sok a játszótér a parton,és van animáció is a srácoknak.Igaz oda rendszeresen elfelejtettem levinni a dokumentumaimat.Ennek hiányában nem hagyhattam ott őket játszani.
A strand maga ideális a gyerekeknek.Lassan mélyül,homokozónak pedig hatalmas.Arról,hogy a víz sós Szabi hamar megbizonyosodott.Utána sokszor elmondta,hogy "NEM PANCSIZOK!"
Végül persze pancsizott,főleg ,ha mondókával eltereltük a figyelmét.
Bezzeg Petráék!Ki sem jöttek a vízből.Összebarátkoztak egy 7 éves ,olasz kisfiúval.Mateo volt a neve kb. ,mint minden második fiúnak a parton.Fociztak is Atival.Hozta a formát a magyar játékos,többet volt a földön,mint a labda közelében.Apával meg közvetítettük a magyar-olasz döntőt.
A strandon ezer lehetőség akad,hogy költse az ember a pénzt.Kínaiak,négerek kínálják portékáikat.Petra haját lépten nyomon afro fonással kívánták ellátni. Cirka 25 Euro lett volna a dolog.A néger nők a hátukon vitték a babáikat,úgy fonták a gyerekek haját is.Jó volt látni ezt a dolgot olyanoknál,akiktől származik.Figyeltem is,hogy miképp ,milyen eszközzel kötötték fel a babát.Leginkább egyszerű kendő volt,amit még a maguk ruhája is takart.Én sajnos itthon felejtettem a magam hordozóját,pedig jól jött volna nem is egyszer.
A fonást tehát kihagytuk,de lett helyette henna tetkó.Pikk-pakk kifakult persze a víztől,naptól.Azért nagy volt az öröm.
Kínai bácsitól pedig sárkányt vettünk,ami ott remekül repült,jók a légáramlatok.Itthon majd elmegyünk vele valami pusztaságba.
Tömeg..Aki nyugis,csendes nyaralásra vágyik,annak nem való ez a hely.Szerintem minden túlzás nélkül több ezer ember hemzsegett a parton,és esténként az utcákon is.Olyan érzés volt,mint a régi EFOT tömegek koncerteken,csak ez egy sétáló utcában.Lépni nem lehetett.
Rengeteg olasz nyaral itt,azt mondják 80% otthon tölti el a nyaralásra szánt idejét.
Nos,az ő gyermekhordozási szokásaik merőben mások.Mindenki babakocsit tol,abban simán Petra korú gyerekek is ülnek.Sőt,néha két,három gyerek is egy sima kocsiban.A nagyobb is alszik,rajta pedig a kis tesó fekszik..Nekem ez furcsa volt,de a lányom azért kipróbálta.Ő is beleült Szabi kocsijába.Hamar megunta.
Ők görkorival nyomultak.Le a partra,meg bele az éjszakába.
Az a feltevésem most megdőlt,miszerint Atesznak mozgással kapcsolatos gondjai lennének.Indulás előtt kapta a görkorit,és rögtön megállt rajta,sőt amikor másodszor vette a lábára ,már vér profin ment vele.Nem azt mondom,egyszer-egyszer elesik,de simán elment vele az éjszakába.Lavírozott a tömegben úgy,hogy közben még fagyi is volt a kezében.Lejtőkön legurultak,nagyon élvezték.Az már kevésbé volt vicces,amikor a közért előtt levetettem a lábukról,és kézben hozták be vásárolni.Atesz simán közelített a polcok felé,és csapkodott a kezében lévő korival..Polcok..Nosztalgia sörök,nacionalizmus.A II.VH nagy alakjai a címkéken.Ezen totál meglepődtem.Simán árulták.Itthon ilyet nem látni..
A pizza fincsi,a fagyi remek.Ettünk is belőle eleget.Szabi már messziről kiszúrta a fagyisokat,és kiabálta,hogy "OTT A BAGYI!"

Amúgy egyszerű kajákat készítettünk magunknak is.Vásárolni Lignanoba jártunk át,ott van egy LIDL.Muris,hogy még az elrendezése is olyan volt,mint itthon.Jobb hátsó sarok tejtermék..Úgy éreztem maga,mintha a vásárlás befejeztével indulhatnék is haza.Nem drágább jelentősen,mint itthon.Van néhány nemzeti jellegzetesség,amit árulnak,de nagyjából ugyanaz ,mint itt.
Kedden piac is volt.Hatalmas,és nagyjából azok a dolgok akadnak,amiket itthon is árulnak a hasonló piacokon.Bőrkabátok gyönyörűek voltak.Sajnos a gyerekeim vásárlási kényszerben szenvedvén,folyton kapni akartak valamit,így végül menekvést hagytuk el a piac területét.
Kedden volt spagetti est is.EURO-party.Az iroda szervezte,amivel mentünk.Az itt készült remek képeim valószínűleg elvesztek,mert a memóriakártya úgy döntött,hogy szétporlik..Több soron eltörött.Ettől félig idegösszeroppanást kaptam.Volt rajta vagy 300 kép.A fényképezőgépünk formatálni kívánta..Bementem egy olasz fotós boltba,hogy ugyan dugja be a PC-be,hátha az látja a kártyát.Caputó!Közölte a pasi..Köszi,gondoltam magamban.Most a sógorom elvitte a főnökéhez,aki fájlok mentésével foglalkozik.Sérült adathordozók..stb..Reménykedünk.
A party remek volt.Tálalták a spagettit,amit Ati kb. két lépés után megbotolva,azonnal ki is borított a fűbe.Ezen egy nagyobb darab ukrán hölgy szinte azonnal el is csúszott,szerencsére nem esett el.Szóval ki tudja,Ati mozgása ugye..
Volt tánci,meg animáció a gyerekeknek,no meg borfogyasztás a felnőtteknek.A spagettis ügy után rám is fért.Itt is akadt ezer játszótér,meg mászóka.

Három gyerekkel nem a legpihentetőbb persze a nyaralás.Mindig figyelni kell valamire.Apa esténként, lefekvés után el is sorolta,milyen rémképek futnak át az agyán.Szabi a teraszra viszi a széket bentről,és feláll rá,majd kiugrik.Ez onnan eredhetett,hogy Szabi gyakorlatilag mindent kidobott a teraszról.Párnáját,fésűt,Petra hajgumiját,végül pedig az ajtótámasznak odakészített kődarabot,amit addig fel sem fedeztünk...csak miután repült.Még jó,hogy nem esett egyik parkoló kocsira sem.Alattunk ugyanis a parkoló terült el,a leggagyibb kocsi pedig a miénk volt benne..
Az sem volt piskóta,amikor az olajoshalat elfogyasztva valamiféle inditatást kapott a legkisebb,és ledugta a kezét a torkára.Persze lett róka belőle,szintén a teraszra.Kihoztam a takarítóeszközöket,és rendbe tettem a dolgot.Visszavittem a vödröt,papírt..Mire újra kiértem,már oda is pisilt,épp ugyanarra a helyre.Újabb takarítás.Pisilt bizony!SZOBATISZTA lett a hét során.(Akkor egy baleset történt épp...)
A strandon végig kisgatya volt rajta.Néhányszor becsúszott a pisi,és szinte láttam,hogy hogyan esik le neki a húszas.Rájött a dolog ízére.Azóta napközben nincs rajta pelus,és este is szól,hogy pisilni kell.Meg kell zabálni.Legújabb neve Szabbioni..
Onnan indultunk Velencébe.Jesolo kikötője.A gyerekek elnevezték Szabi városának.Köze nincs hozzá,de a hangzása jó.
Velence...Szép,de nem 50 fok melegben ,és ezer turista társaságában kell megnézni..Megkockáztatom,hogy nem is 3 gyerekkel.Atinak 10 perc elteltével pisilni kellett.A macskakövön mutatta a nyíl,hogy hol a WC..Kb fél órát kanyarogtunk,már úgy voltam,hogy feltépem a következő nyilat.Végre meglett. 2 EURO egy pisi.Automatába kell dobni az aprót,bár van igen "kedves" néni is.Tele volt a pénztárcám apróval,így uzsgyi raktam is.Ja,de a tele 1,80-at jelentett.A többi 1 centes,5 centes..Tíz alatt nem fogadott el.Hiába nyomtam a kiadó gombot,nem történt semmi.Ati sírt.Én meg angolul próbáltam meggyőzni a nénit szorult helyzetünkről.Ő meg mint az olasz filmekben,hangosan,és olaszul nyomta,hogy valszeg idióta vagyok,hogy nem néztem meg milyen érme kell..Miért nem ad vissza,ez nem derült ki.Amikor elfordult a néni,gyorsan beküldtem Atit a forgó alatt pisilni.Sajna a néni kiszúrta,és amikor a dolgával végzett a fiam,hát ujjal mutogatva kísérte ki.Kár,hogy nem tudok olaszul káromkodni...meg egy szót sem ..
Ez egy negatív eset,de van ilyen. A Szent Márk tér tényleg csodás.Főleg amikor Szabi a szeletelt kenyérből egész szeleteket vágott a galambokhoz.Amúgy rászállnak az emberre..stb..Tetszett,bár nagyon meleg volt.
Vicket-vackot itt is kinéztek a srácok,meg ugye ment a szokásos nyafi is.Volt pl. liszt-lufi "gyurma" figura.3 EURO.Itthon 10 darabot csináltam azóta nekik,szerintem 100 Ft volt az összes alapanyag hozzá.
Ja igen..és ellopták a homokozó játékunkat.Mindenki lent hagyta a parton,rákötve a napernyő szárára.Mi felvittük,és az apartman lépcső alatti tárolójában hagytuk, épp úgy,mint sokan mások a matracot,babakocsit..stb..
Egy ukrán család ment aznap haza,valószínűleg nekik hiányzott a boldogságukhoz a gyerekeim cucca.A kalapjaikat szerencsére otthagyták,mert az is benne volt a zacskóban.Eddig eljöttek,de homokozóra már nem futotta.Kiírtam én,hogy sürgősen kérem vissza a holmit,de kiderült,hogy ők mentek el aznap egyedül.
Nos,volt tehát néhány negatív élményünk,és sok szép,és jó.Tartalmas nyaralás volt.
A gyerekek nagyon élvezték,jól elfáradtak.Náluk jobban már csak mi lettünk fáradtak.
Főleg,amikor hazafelé is eltévedtünk Szlovéniában. :)

1 megjegyzés:

  1. De jó az összefoglalód! Jó volt olvasni!
    Hatalmas gratula Szabinak a szobatisztasághoz!!!!Ügyes kisfiú! :)

    VálaszTörlés