Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2009. szeptember 9., szerda

Híresség

Híresség gyermeke jár Petra osztályába.Ez meglepő volt számomra,mert nem lakunk valami különleges helyen.
Petra nem is ebbe az osztályba járt volna,így én rácsodálkoztam erre a kislányra,amikor találkoztam vele,és a szüleivel.
Én is ember vagyok,így egy pár napig "nagy számként"éltem meg,hogy a gyermekem egy híresség lányával jár majd együtt.Jó,túlzásba nem vittem,de érdekes volt na.Emlékszem anno láttam a TV-ben,hogy az ismert személy babát vár,és akkor már az én pocimban is ott lapult Petra.Sőt,nem is sok különbséggel születtek,így most furcsa gondolat volt,hogy épp egy osztályba járnak.
Aztán elkezdődött a suli.A kislány gyönyörű persze,és hatalmas önbizalma van.
Már az évnyitón hallottam a szülők körében,hogy néhányan biztatták a gyermekeiket,hogy:
-Ott,ott!Azzal a kislánnyal barátkozz!
Miért is?Azért mert ő egy színésznő kislánya?
Azt gondolom,hogy azért ez a kislány semmivel nem több még a többiektől..
A biztatás hatására,vagy sem,hát bizony jól körül zsongják a gyerekek.Főleg a lányok,és itt a kislányból van több.
Ráadásul ennek a bizonyos kislánynak az én lányom valamiért nem jön be..Többször elutasította már,legalábbis Petra elmondása alapján.
Sőt,aki mellett Petra először ült, sem játszik már az én kis Petrámmal,ő is átpártolt a népszerű híresség lányka mellé.Mondta is Petrának,hogy:
-Azért játszom már vele,mert ő egy színésznő lánya,de ezt te biztos nem tudod!

Bizony de.Petra is tudja.Kicsit szomorú,és bánt,hogy pár napja már úgy jön haza,hogy vele nem játszanak,mert mindenki csak ennek a kislánynak keresi kedvét.Őt meg ez a kislány nem szereti.Petra meg nem egy törtető típus,legalábbis etéren.Inkább sír,és odébb áll.
Kérdeztem én Petrától,hogy miért.Talán az a kislány szebb,okosabb bárkinél?Mire az én ártatlan kismanóm azt felelte,hogy :
-Nem!Szerintem a mi osztályunkban mindenki szép,és okos!

Milyen furcsa ez..Már a gyerekek az alapján ítélnének,hogy valaki híresség gyereke?Már nekik az a szempont,hogy ő egy színésznő lánya?
Én csak egy pór anya vagyok,de azt gondolom,hogy az én kislányomban is van egy jó csomó érték,bár én magam nem csillogok.Nem is tőlem értékes persze,hanem önmagáért.A hatalmas bátorságáért,az empátiáért ami benne lakik,a jószívűségéért,kedvességéért,mert szép,mert értelmes..Ahogy ezt az oviban oly sokan észrevették,és épp ezért,magáért szerették.
Mindezek persze nyilván minden gyerekben ott vannak,biztos vagyok abban,hogy az ismert személy kislányában is,hisz elég csak ránézni . Nem is harag,vagy ilyesmi ami bennem mocorog,inkább értetlenség.Mi is az érték a mai 6-7 éveseknek?Mi alapján ítélnek?Mit közvetítenek a szülök?
Aztán az is lehet,hogy ez a kislány amúgy is vezéregyéniség lenne,és Petra amúgy sem lenne szimpatikus neki.Van ilyen.Most viszont épp ez van.Remélem nem kerül Petrám az osztály perifériájára emiatt .Szociometria..A vezéren is múlik,hogy a struktúra hogyan szerveződik.
Mindenesetre elgondolkodtató.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése