Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. december 14., kedd

Mozog!

Atika első tejfoga mozog! Atya ég! Csak nézek,mint Rozi a moziban.Már ő is?
Olyan,mintha tegnap nőttek volna ki az első tejfogai.Akárcsak tegnap lett volna,amikor ráesett egy lábas szélére,amivel játszott,és letört az egyik felső metszőből egy kis darab.Emlékszem mennyire bántott a dolog.
Sőt,arra is emlékszem,amikor Petrának kezdtek mozogni a tejfogai.Akkor is úgy rácsodálkoztam,holott tudtam,hogy itt van már az ideje.
Láttam én,hogy Atinak is jön már hátul a kis maradandó fogacska,de..
Persze fontos állomás ez.Az iskolaérettség egyik "kritériuma" a fogváltás megkezdése.A kéztő elcsontosodásának folyamata is összefügg a maradandó csontfogak megjelenésével.Ennek érettsége fontos jelző.Hol is tart a csontfejlődés?
Hát így..A kisgyerekből gyorsan nagy gyerek válik..
(Megjegyzem a mai mérés szerint Szabi elhagyta a 16 kg-t!!! Nagy gyerek..ő is..)

3 megjegyzés:

  1. Hát akkor most már Ati is iskolaérett. Anyám szerint a csipkés fog a tuti garancia erre:-DD Mikié asszem pár hete esett ki, azóta több is mozog. Hiába, majdnem egyszerre születtek.

    Tényleg nálatok megy Atesz suliba jövőre?

    VálaszTörlés
  2. No,ez nekem sem egyértelmű.
    Tavasszal,amikor még a Nevelési Tanácsadóban dolgoztam,épp az ő óvodájuk is hozzám tartozott.Szűrtük a nagycsoportba készülő,leendő tanköteles gyerekeket.Atit a logopédus kolléganő nézte.Szókincs vizsgálata az ő csoportjukban messze a legjobb lett.Gondolkodási műveletei,emlékezet stb..remek.Verbálisan kifejezetten erős,annak ellenére,hogy fiú.Érdeklődő,olyan dolgokat kérdez néha,hogy csak lesünk.Elég sok betűt magától,Petrától megtanult.Sok dolgot el is olvas már.Műveleteket 10-es számkörben ügyesen elvégez.(Iskolaérettségi vizsgálatunkat olvashatják.. :)
    ezeken a területeken jó.
    Grafomotorika területén viszont akadnak éretlenségei. Alak-forma másolása,finommotorika..Ezekre fektetünk is hangsúlyt.
    Ezen kívül nyüzsi.Ez már a saját diagnózisom,mert a kolléganő ezt nem tapasztalta az egy találkozás során.Figyelme könnyen elterelhető,feladattudata kialakulóban.
    most már egyre jobban motivált azért,ő kéri,hogy játszunk,tanuljunk..
    egyelőre kivárok.Meglátom,hogy ezeken a terülteken hogyan fejlődik. Nem tudok teljesen objektív lenni,hiába csinálok én is vizsgálatokat szinte naponta.
    Azt is látom Petránál,hogy rengeteg a visszatartott kisgyerek.divat.Sokszor olyanok is ráhúznak az ovira,akinek kifejezetten javasolják,hogy menjen iskolába.Ezek a "túlérett" gyerekek is máshol tartanak.Érzelmileg másként érettek..Petra osztályában is vannak közel 1 évvel idősebbek is,pedig Petra év vesztes,decemberi.
    emiatt is nehéz,mert érzelmileg...hát...szép lelkű kisfiú,aki hajlamos könnyen megbántódni..stb..
    Meglátjuk!
    Nálatok? Miki megy suliba?

    VálaszTörlés
  3. "emiatt is nehéz,mert érzelmileg...hát...szép lelkű kisfiú,aki hajlamos könnyen megbántódni..stb.."

    Na ezt akár én is írhattam volna. Én csak és kizárólag ettől féltem Mikit. Nálunk az, hogy Miki 4 éves kora óta komoly logopédaiai fejlesztés alatt állt, az valahogy teljesen kialakította a kötelességtudatos és a folyamatos odafigyelést. Nameg enyhén maximalista is azzal kapcsolatban, amit csinál. Ha nem tökéletes, akkor elkeseredik, sőt, ha tudja már előre, hogy nem lesz csúcs, amit csinál, akkor nagyon nehezen áll neki.

    Én szeretném ha menne, csak a logopédus vétózhatja meg, de az idén ősszel kapott friss logopédus néni terhes lett. Most már órák sincsenek egy ideje, januárban kapunk újat. Idén szinte alig haladtak valamennyit, abbókl is olyat, ami Mikinke eddig nem okozott nehézséget, mert már korábban tanulta...

    De ő menni akar, mi is örülnénk neki, mert a jövő évet még teljesen itthon töltöm, tudnék neki segíteni. Utána ősszel mennék vissza dolgozni.

    VálaszTörlés