Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Kids Birthday tickers Lilypie Fourth Birthday tickers

2008. december 30., kedd

Hozzátáplálás

Vannak dolgok,amik most hirtelen kikívánkoznak Szabiról.
Nálunk hogyan is alakult az ő etetése/evés? Ahogyan a többieket,őt is 6 hónapig szoptattam, és csak ezután kezdődött nálunk a hozzátáplálás.
Szabit először egyáltalán nem érdekelte a dolog.Nem nyitotta a száját,nem nyelt..Napokig hagytam is a dolgot lógni. Újabb próbálkozás következett, és végre az őszibarack elnyerte a tetszését.
Először pár kanállal eszegetett belőle,úgy 6 és fél hónaposan.A sütőtök is ízlett,abból egy bébiétel fele is lecsúszott elsőre.
Mindig két étkezés között kínálom,és naponta csak egyszer kap anyatejcsin kívül más egyebet.Eddig leginkább gyümölcsöt evett.
Tegnap főztem neki krumplit, tettem hozzá almát(Tudom,sokak szerint nem jó a zöldség-gyümölcs kombináció,de a krumpli nagyon íztelen.) Összetrutyiztam,és odakínáltam legkisebb dedemnek. Láss csodát,ez is ízlett neki!
Másfél óra múlva szopizott is ,a krumpli nem szegte étvágyát a tejcsi iránt.
A hozzátáplálással óvatos szeretnék lenni.Előző két manóm táplálásában elrontottam ezt-azt..Elrontottam? Talán vacakul hangzik.Elrontani nem is lehet ezt,csak türelmetlen voltam talán.
Túl hamar váltottam ki étkezéseket, és hamar kínáltam nagy adagokat, sokszor..Miért is tettem? Hát persze,hogy anyai para,meg kombinálás volt az oka.

Petra,de főleg Atesz hihetetlen sztrájkolósan szopizott. (Megjegyzem ez Szabira is igaz.)
Ennek okát én emésztési nehézségekben látom.Gyermekeim rácáfolva a világra nehezen emésztik az anyatejet,és üríteni végképp szenvedve tudják. No ,ez az egész összefügg a sztrájkal..Miről is beszéltem, mielőtt elkalandoztam? Ja,igen!A szopisztrájk is rásegített a gyakoribb kanalas etetésre.. Vonaglós-sírós szopi/nyugis kanalazás volt a jellemző.Én meg a csemetékre hagytam a dolgot.
Ebbe a "hibába"Szabinál nem akarnék fejest ugrani.Szopihoz ragaszkodni fogok,és jó ideig még napi egyszeri "más" lesz a menü.

6 megjegyzés:

  1. Kis aranyos! Az alma-krumpli volt nálunk is a nyerő sokáig:)

    VálaszTörlés
  2. Ma sütőtököt fogok gyártani házilag!Kivi leszek!

    VálaszTörlés
  3. Majd írd meg mi volt a reakció:) az is fincsi:)

    VálaszTörlés
  4. hahó! hozzátáplálással kapcsolatban kérdeznék. Benim 6,5 hónapos, tegnap próbálkoztam egy pici almapürét a szájába juttatni, először csak fintorgott, mint azt láttam már sok képen, aztán annyira öklendezni kezdett, hogy egy jókora túrós tejcsi kiséretében kihányta amit még le se nyelt. kérdés: szoptatsz kóstoltatás előtt? mennyi idő teljen el kb. szopi után? az nyilvánvaló, hogy Benim nem gondolja, hogy ennie kéne valami mást is tejen kívül...türelem megvan, csak picit megijedtem.

    VálaszTörlés
  5. Szani3-4 óránként szopizik.Így én úgy másfél órával utána kínálom,a kettő közt.
    Amit írsz az nálunk is előfordult.Az elején volt ilyen hányás a kanalas kajától.Akkor nem is próbáltam egy ideig.(Atinál is volt ilyen anno.Petránál főleg..ő amúgy is hányós volt.)Azt hittem nagyon nehéz dió lesz most Szabi,és a próbálkozásokat csak immel-ámmal tettem,mert nem sok érdeklődést mutatott...Aztán láss csodát tök jól rákapott.Szerencsére szopizik mellette.
    Amennyiben nagyon úgy látod,szerintem hagyd egy kicsit a dolgot.Pár napig-hétig ne is adj semmit.Aztán próbáld újra.

    VálaszTörlés
  6. ok, köszi! én is úgy gondolom, hogy hanyagolom most a témát. szted majd újra almával próbálkozzak, vagy valami mást húzzak elő a repertoárból? (Amúgy Beni kb. 1-1,5 óránként szopizik változatlanul, úgyhogy gondolkodóba ejt, hogy hogyan kellene csinálnom)

    VálaszTörlés